آغاز فعالیت مجتمع قضایی دعاوی تجاری در دادگستری تهران

رییس حوزه ریاست دادگستری تهران، از افتتاح “مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری” در جهت ارتقا محیط کسب و کار در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، اسماعیل حسن‌زاده رییس حوزه ریاست دادگستری تهران در مراسم افتتاحیه مجتمع تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری که با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری، معاونین قضایی دادگستری و رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ما در دادگستری تهران در حوزه‌های مختلف برای کمک به بخش‌های مختلف کشور، مجتمع‌های ویژه قضایی دایر کرده‌ایم و این روند ادامه خواهد داشت، مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری نیز که امروز افتتاح شد با درخواست فعالان حوزه اقتصاد کشور تاسیس شده است.

وی با اشاره به ارتباط میان محیط کسب و کار و دادگستری گفت: افتتاح مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری گامی در جهت ارتقا محیط کسب و کار در کشور ما در قالب شاخصه‌های بانک جهانی می‌باشد.

رییس حوزه ریاست دادگستری تهران بیان کرد: راه اندازی دادرسی مجازی و الکترونیک برای رسیدگی به دعاوی شرکت‌های تجاری خارجی فعال در کشور ما در مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری دنبال خواهد شد.

حسن زاده گفت: مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری با سه شعبه آغاز به کار می‌کند و به هیچ وجه پرونده‌های راکد مجتمع‌های قضایی دیگر به این مجتمع ارجاع نخواهد شد. همچنین از فعالان حوزه کسب و کار دعوت می‌کنیم تا برای صلاحیت‌های این مجتمع به ما ایده بدهند.

وی تصریح کرد: در مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری از قضات نخبه‌ای که به حوزه اقتصاد تسلط دارند استفاده می‌شود و در راس آن‌ها حجت الاسلام امیر رضا دهقانی نیا به عنوان سرپرست مجتمع انتخاب شده‌اند.

https://www.isna.ir/news/99082617848