ترانزیت کالا به قطر

آمادگى کشتیرانى براى ترانزیت کالا

آمادگى خطوط کشتیرانى براى ترانزیت کالاى کشورهاى همجوار از بندر “بوشهر” به بندر “حمد” قطر؛ درخواست قطرى ها براى افزایش تردد خطوط دریایى با ایران

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى از درخواست قطرى ها براى افزایش تردد خطوط دریایى بین بندر بوشهر و بندر حمد خبر داد.

به گزارش سی نیوز، هادى حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به دیدارهاى صورت گرفته با هیات عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر جهت توسعه روابط حمل و نقلى با ایران اظهار کرد: قطرى ها پیش از تحریم هاى صورت گرفته از سوى عربستان و امارات کالاى خود را از این کشورها تامین مى کردند حال درخواست کرده اند که تردد خطوط دریایى بین ایران و قطر افزایش یابد تا تجارت دو کشور  تقویت شود.

وى ادامه داد: با توجه به اینکه قطرى ها از سوى امارات و عربستان سعودى در تحریم هستند، به آنها اعلام کردیم که از بندر بوشهر مى توانیم کالاهاى شما را صادر یا وارد کنیم، که در حال حاضر بخشى از این اتفاق رخ داده است و به طور مشخص بخشى از محصولات کشاورزى از بنادر بوشهر به بندر حمد قطر ترانزیت مى شود و به لحاظ خطوط کشتیرانى و عبور کشتى بین دو بندر هیچ مشکلى وجود ندارد.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى تاکید کرد: کالاهاى ترانزیتى از مقصد ترکیه و سایر کشورهاى همجوار نیز مى توانند از خطوط کشتیرانى مناسب در بندر بوشهر براى حمل کالا به بنادر قطر بهره مند شوند.

حق شناس با اشاره به اینکه در ملاقات بین مسئولان دو کشور قطرى ها درخواست کردند بین دو بندر حمد و بوشهر خطوط دریایى فعال شود که عملا این اتفاق نیز رخ داده است، بیان کرد: قبلا هم خطوط دریایى بین بنادر دو کشور فعال بودند اما شرایط فعلى قابل مقایسه با گذشته نیست و شاهد رشد چشمگیر خطوط دریایى بین بنادر ایران و قطر هستیم.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی مستقل بندری و دریایی ایران