استرالیا آلمان

حمایت استرالیا و آلمان از ایران

آلمان و اتحادیه اروپا با وجود تحریم های جدید ضد ایرانی ترامپ، مناسبات اقتصادی خود با ایران را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خبری بود که وزیر خارجه آلمان از تریبون سازمان ملل رسما اعلام کرد. هایکو ماس بر ضروریت حفظ مناسبات اقتصادی آلمان و اتحادیه اروپا با ایران تاکید کرد. همچنین وزیر خارجه استرالیا نیز در سخنرانی خود رسما اعلام کرد که از سیاست های ضد ایرانی آمریکا دوری می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی کانال اول تلویزیون آلمان؛هایکو ماس، ساعتی پیش در نطق سالیانه کشور متبوعش در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به تاریخ کشورش به دنبال شکست نازیسم اظهار داشت امکان رفع بحران در دیپلماسی چندجانبه گرا وجود دارد. ماس سپس اصلاحاتی در شورای امنیت سازمان ملل خواستار شد.

تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان تاکيد بر حفظ مناسبات اقتصادی آلمان با کشورمان

وی با بیان آنکه ساختار فعلی شورای امنیت، مبتنی بر جنگ سرد است، خاطر نشان کرد درباره لزوم اصلاحات در این کمیسیون قدرتمند سازمان ملل، سالهای سال است که دارد بحث می شود.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از این شبکه آلمان، ماس تصریح کرد این مذاکرات و بحث ها بدون نتیجه بوده اند و بنابراین لازم است مذاکرات واقعی در این باره صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه آلمان به طور موکد، خواهان تقویت سازمان ملل و ایجاد اصلاحات در مهمترین کمیسیون این سازمان شد.

هایکو ماس در نخستین نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز داشت شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 میلادی، تغییر چندانی نکرده و این در حالی است که از آن زمان، جمعیت جهان، سه برابر و شمار اعضای سازمان ملل نیز تقریبا چهار برابر شده است.

دیگر بس است و اکنون باید مذاکرات واقعی را درباره این اصلاحات آغاز کنیم. چون این، همان چیزی است که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل، مدتهاست طلب می کنند.

او درباره عضویت غیردائم دو ساله آلمان (سالهای 2019 و 2020 میلادی) در شورای امنیت سازمان ملل هم گفت این فرصتی است که به سهم خود در حل بحران های جهان مشارکت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آلمان درباره سوریه هم گفت: کمک های مربوط به بازسازی سوریه، مادام که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، قدرت را در سوریه در اختیار دارد، منتفی است.

زیرا نخست باید انتخاباتی آزاد و منصفانه؛ آن گونه که شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده است؛ در این کشور برگزار شود.

ماس سپس افزود بعد از آن ما این آمادگی را داریم که در بازسازی این کشور، مسئولیت بپذیریم و تا زمان رسیدن به این مرحله، آلمان تلاش می کند درد و رنج مردم سوریه را کاهش دهد.

آلمان به عنوان دومین ارسال کننده کمک های انسانی این آمادگی را دارد که به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، مبلغ یکصد و شانزده میلیون یوروی دیگر برای کمک به آوارگان سوری مستقر در اردن و لبنان بپردازد تا نیمی از خلاء (مالی) موجود در این رابطه پر شود.

هایکو ماس درباره مواضع رئیس جمهور آمریکا هم ضمن حمایت مجدد از همکاری های مبتنی بر رویکرد چندجانبه گرا اظهار داشت در ارتباط با روندی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته است، قائل به «گفتمان تقابلی» هستم.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان افزود آلمان و اروپای پس از جنگ (جهانی دوم) به خوبی نشان داده اند که هیچ تناقضی میان چندجانبه گرایی و استقلال و حاکمیت ملی وجود ندارد؛ بلکه برعکس در جهان سراسر مشکلات امروز، دستیابی به استقلال تنها از طریق همکاری حاصل می شود.

وی با انتقاد از «بحران چندجانبه گرایی» در جهان در عین حال بر این مساله تاکید کرد آلمان با تجربه ای که بعد از جنگ (جهانی دوم) بدست آورده است، امیدوارانه به انجام همکاری های چندجانبه و همکاری با سازمان ملل قائل است و ما به سازمان ملل اعتقاد داریم.

چون همکاری در فرامرزها، سرنوشت ما را بهتر حفظ خواهد کرد.

ماس درباره آینده توافقنامه اتمی ایران هم ضمن دفاع از این توافق گفت این معامله، احتمالا معامله ای کامل نیست اما این توافق از سه سال قبل تا به امروز از بروز یک وخامت حداکثری جلوگیری به عمل آورده است.

وی تاکید کرد اتحادیه اروپا با وجود تحریم های جدید ضد ایرانی ترامپ، مناسبات اقتصادی خود با ایران را ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در واکنش به شعار «اول آمریکا» ی ترامپ گفت شعار ما باید «ابتدا با هم» باشد.

 استرالیا از سیاست های ضد ایرانی آمریکا دوری می کند

ماریس پِین، وزیر خارجه استرالیا در نطقی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که کشورش از سیاست های ضد ایرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فاصله می گیرد.

به گزارش روز شنبه تلویزیون اس بی اس استرالیا، وی با استناد به سخنان قبلی نخست وزیر کشورش در این مجمع، خواستار دوری کشورش از موضع ضد برنامه هسته ای ترامپ شد.

پین تاکید کرد که استرالیا به توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) که در سال 2015 میان باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و رهبران انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آلمان و اتحادیه اروپا امضاء شده بود، متعهد می ماند و تا زمانی که ایران به مفاد این توافق پایبند باشد، آنرا غیرقابل نقض می داند.

وی کنترل برنامه هسته ای ایران را به نفع همگان توصیف کرد و گفت: ‘به همین دلیل جهان دوراندیشانه ناظر مذاکرات آمریکا و کره شمالی نیز هست تا روند عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای نیز مطابق به قطعنامه های سازمان ملل بدون بازگشت به گذشته و به خوبی پیش رود’.