خرید از تسلا با بیت کوین امکان پذیر شد.

بیت کوین رسما به چرخه معاملات خودروی دنیا وارد شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اینکه شرکت تسلا در اوایل هفته ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید، ایلان ماسک صاحب این کمپانی، در مورد نقش پرداخت از طریق رمز ارز‌ها مصاحبه داشت. اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود، چون شرکت تسلا قصد دارد بیت کوین را برای خرید‌های آینده بپذیرد.

کاملا درست متوجه شدید، برای خرید یک وسیله نقلیه کاملاً برقی از یک رمز ارز (پول الکترونیکی) استفاده می‌شود.

از سال ۲۰۱۳ که معامله‌ای با بیت کوین صورت گرفت، تا حالا قیمت این ارز دیجیتال ۴۱۰۰ درصد رشد داشته است.

این ارز دیجیتال بعد از خرید ۱.۵ میلیارد دلار از آن از سوی تسلا، رکورد زده و از حدود ۴۳۰۰۰ دلار به قله تاریخی ۴۷۷۰۰ دلار رسیده است.

البته اگر چه از نظر تسلا این خرید الکترونیکی در نوع خود اولین مورد مربوط به خرید وسایل نقلیه الکتریکی می‌باشد، اما به نظر می‌رسد این نکته درست نیست.

مردم ارزهای دیجیتال خود را نفروشند

در سال ۲۰۱۳، یک تویوتا پریوس (Toyota Prius) به قیمت ۱۰۰۰ بیت کوین، توسط یکسرمایه گذار اولیهبیت کوین که با ارز‌های دیجیتال زندگی می‌کرد، خریداری شد.

در موج اخیر، افزایش قیمت بیت کوین باعث شد Laszlo Hanyecz مرد بد نام پشت صحنه Bitcoin Pizza، این هفته در کانون توجه قرار بگیرد. او به بلومبرگ گفت که علاقه زیادی به تسلا ندارد و از دارندگان بیت کوین خواست تا ارز دیجیتال خود را نفروشند.

چندی پیش ایلان ماسک با یک توییت و اسم آوردن از بیت کوین، رشد قابل توجهی را برای این رمز ارز رقم زد، البته شایعاتی هم درباره این که ایلان ماسک یکی از سهامداران بیت کوین است هم در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

ایلان ماسک اخیرا به یک حامی قوی بیت کوین تبدیل شده است. وی قبلا اعلام کرده بود که برای دریافت بیت کوین در معاملات خود مشکلی ندارد و نمایه توییتر خود را به بیت کوین تغییر داده بود.

https://www.yjc.ir/00W9GU