بندر خرمشهر مؤسسه حقوقی داد و خرد

خط ریلی – کانتینری به بندر امام

راه اندازی خط ریلی – کانتینری به بندر امام خمینی (ره) در بندر خرمشهر

با این اقدام کانتینرها با سرعت بیشتر نسبت به حمل و نقل جاده ای و خطرات بسیار کمتر نسبت به آن جابجا خواهند شد همچنین شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت در ابعاد ملی خواهیم بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : برای نخستین بار در بندر خرمشهر خط ریلی – کانتینری به بندر امام خمینی(ره) راه اندازی شد .

کاپیتان قاسم غیور زحمتکش با اعلام این خبر که با تهیه ۲۵ دستگاه واگن ویژه از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوی اسلامی ایران خط ریلی – کانتینری بندر خرمشهر – بندر امام (ره) راه اندازی شد ، تصریح کرد : با ایجاد این خط ریلی از این به بعد کانتینرهای وارداتی خالی از بندر خرمشهر جهت استفاده در صادرات از طریق ریل به بندر امام خمینی منتقل می شوند .

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت ریل برای انتقال کانتینر برای نخستین بار در بندر خرمشهر صورت می گیرد ، افزود : تاکنون انتقال کانتینرها با استفاده از ظرفیت جاده ای انجام می شد که مشکلاتی را از جمله ریسک و هزینه بالا به دنبال داشت .

کاپیتان غیور زحمتکش راه اندازی خط ریلی کانتینری بندر خرمشهر – بندر امام(ره) را حاصل همکاری بسیار خوب اداره بنادر و دریانوردی خوزستان ، بندر خرمشهر و گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد : با این اقدام کانتینرها با سرعت بیشتر نسبت به حمل و نقل جاده ای و خطرات بسیار کمتر نسبت به آن جابجا خواهند شد همچنین شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت در ابعاد ملی خواهیم بود .

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام آتی شرکت تحت مدیریت خود را افزایش ظرفیت این خط ریلی – کانتینری اعلام و بیان کرد : قصد داریم با اضافه کردن ۲۵ واگن دیگر ، تعداد واگن ها را به ۵۰ دستگاه واگن برسانیم که با این اقدام نیاز به حمل و نقل جاده ای در این بخش نزدیک به صفر می شود همچنین در صورت رونق واردات بین دو بندر امام (ره) و بندر خرمشهر این امکان را داریم که کانتینرهای پر را نیز از این طریق جابجا کنیم .