فیسبوک با کپی‌برداری از اپ Clubhouse یک شبکه اجتماعی صوتی راه‌اندازی می‌کند.

فیسبوک که به کپی برداری از ایده‌ سایر رقبای بازار معروف است، ظاهرا با الگوبرداری از ایده‌های شبکه اجتماعی صوتی «Clubhouse» در پی راه‌اندازی سرویسی مشابه است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی «نیویورک تایمز» فیسبوک روی کپی برداری از ایده استارتاپ Clubhouse کار می‌کند. ظاهرا کار در مراحل اولیه خود پیش می‌رود و مشخص نیست چه زمانی به بازار عرضه شود. استارتاپ Clubhouse یک شبکه اجتماعی صرفا صوتی است که کار خود را در سال 2020 آغاز کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک به این شبکه اجتماعی نوپا و جدید صوتی پیوست و در یکی از تالارهای گفتگوی صوتی با موضوع  آینده واقعیت افزوده و واقعیت مجازی حضور پیدا کرد.

با توجه به اینکه Clubhouse یک شبکه اجتماعی کاملا جدید و نوپا است، حضور مارک زاکربرگ در چنین فضایی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما حضور وی می‌تواند مهر تایید دیگری بر تلاش فیسبوک برای توسعه شبکه اجتماعی صوتی با الگوبرداری از Clubhouse بزند.

این نخستین بار نیست که برچسب کپی برداری از ایده‌های سایر رقبا به فیسبوک زده می‌شود و این شبکه اجتماعی قبلا نیز رویکرد مشابهی را در مورد چندین اپلیکیشن دیگر در پیش گرفته است. برای مثال فیسبوک، استوری را از اسنپ چت و ریلز را از تیک تاک کپی برداری کرده است.

فیسبوک در این زمینه تنها نیست و توییتر نیز در حال کپی برداری ایده‌های Clubhouse برای راه‌اندازی اپلیکیشن چت صوتی «Spaces» است. . توییتر به دلیل تخصصی که شرکت Breaker در زمینه پادکست در شبکه اجتماعی داشت، آن را تصاحب کرد و در این زمینه می‌تواند روی تجربه آنها حساب کند.

به نظر می‌رسد حوزه پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی صوتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و شرکت‌های مختلف در تلاش هستند در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشند.

https://dgto.ir/20-z