نفت ایران به هند مؤسسه حقوقی داد و خرد

پرداخت بدهی نفتی هند به ایران

هند پرداخت بدهی‌ نفتی خود به ایران را آغاز کرد

مدیر اجرایی بانک یوکو (UCO) هند گفت: پالایشگاه‌های این کشور روند پرداخت بدهی خود بابت خرید نفت از ایران را از طریق مکانیسم روپیه آغاز کرده اند.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد بانکی هند اعلام کرد، بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه تهران در ماه نوامبر سال گذشته از روز سه شنبه روند پرداخت بدهی‌های نفتی هند به ایران از طریق مکانیسم روپیه آغاز شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «چاران سینگ» مدیر اجرایی بانک دولتی بانک یوکو به رویترز گفت، در روز گذشته سه شنبه ما مبلغی از بدهی شرکت های هندی به ایران را دریافت کردیم .
وی مبلغ دریافتی برای پرداخت بدهی پالایشگاهها را اعلام نکرد.
دهلی نو اخیراً مکانیسم پرداخت هزینه خرید نفت از ایران با استفاده از واحد روپیه بدون در نظر گرفتن مالیات را تصویب کرده است که این اقدام می‌تواند کمک بسزایی به پالایشگاه‌های هندی برای پرداخت بدهی 1.5 میلیارد دلاری خود به ایران باشد.
یک منبع گفته است که پالایشگاه نفت هند و پالایشگاه منگلور که پالایشگاه‌های اصلی هند به شمار می‌آید بدهی خود بابت واردات نفت از ایران را پرداخت کرده‌اند.
ایران برای هند به عنوان یکی از خریداران مهم نفت این کشور تسهیلاتی از قبیل حمل رایگان ،تمدید مهلت پرداخت نفت خریداری شده و دریافت بخشی از پول با روپیه در نظر گرفته است.
آمریکا به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 موافقت کرد که از میان هشت کشور معاف شده پنج کشور در حوزه منطقه آسیا وچین و هند نیز در این میان از بزرگ‌ترین خریداران نفت این منطقه از ایران است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین وروسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.