حمل و نقل داخلی و بین المللی

امروز حمل و نقل یکی از بخش های زیربنایی اقتصاد به شمار می رود. در واقع این صنعت تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از فعالیت های تجاری، بازرگانی، کشاورزی، صنعتی، تولیدی و خدماتی شده است. بدون تصور شبکه های حمل و نقل داخلی و بین المللی، انجام بسیاری از فعالیت های اقتصادی امکانپذیر نیست. در دنیای امروز، حمل و نقل به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که شامل دریایی، زمینی، ریلی، هوایی و یا ترکیبی از دو یا چند روش مختلف (چندوجهی یا مرکب) می باشد.

حقوق حمل و نقل شامل قوانین و مقررات داخلی و کنوانسیون ها و قراردادهای بین المللی است که ناظر بر هر یک از روش های مختلف حمل و نقل می باشد. علاوه بر موضوع فعالیت این صنعت، حقوق حمل و نقل داخلی بر مسائل مربوط به زیرساخت های مربوطه مانند جاده ها، بنادر، فرودگاه ها، خطوط ریلی، ترمینال ها، گمرکات و انبارها نیز نظارت می کند.

مؤسسه حقوقی داد و خرد آماده ارائه خدمات حقوقی تخصصی در زمینه انواع روش های حمل و نقل در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی است که شامل ارائه مشاوره به مراجعین، مذاکره قراردادی، حل و فصل اختلافات و همینطور دفاع از موکل در دعاوی مرتبط با حمل و نقل در دادگاه می باشد.

مراجعین ما شامل شرکت های حمل و نقل داخلی و بین المللی، شرکت های هواپیمایی، شرکت های بیمه، خدمات بندری و فرودگاهی، صاحبان کالا، مالکین و اجاره کنندگان هواپیماهای شخصی، فورواردرها، نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی، شرکت های ترانزیت، شرکت های باربری و ترابری، شرکت های بازرگانی (واردات و صادرات)، شرکت های پستی و سایر فعالان صنعت حمل و نقل می باشند.

وکلاء و متخصصین مؤسسه حقوقی داد و خرد در زمینه حمل و نقل داخلی و بین المللی، با آگاهی از قوانین و مقررات مختلف ایران و همینطور معاهدات و کنوانسیون های بین المللی ناظر بر حمل و نقل، آماده ارائه خدمات ذیل می باشند:

  • مشاوره، مذاکره، تنظیم و تفسیر انواع قراردادهای داخلی و بین المللی حمل و نقل کالا و شروط آنها
  • دعاوی مربوط به مسئولیت متصدی حمل و نقل، میزان مسئولیت طرفین، تحدید و معافیت از مسئولیت
  • خسارات وارده به محموله، خسارات ناشی از تاخیر در تحویل، تلف یا کسری کالا
  • دعاوی مربوط به اسناد حمل، بارنامه، کارنه تیر و اسناد پرداخت
  • مشاوره بیمه باربری، بیمه متصدی حمل و نقل، بیمه وسیله و تجهیزات، مطالبه وجه خسارت پرداختی به بیمه گزار توسط بیمه گر از مقصر
  • مسائل مربوط به خدمات بندری، ترمینال ها، فرودگاه ها، گمرک، انبارها و سایر بخش های زیرساختی
  • امور و اختلافات مربوط به دستمزد و حقوق پرسنل، بیمه های تامین اجتماعی، قرارداد کار پرسنل
  • دعاوی مربوط به اجاره، خرید و فروش و مالکیت هواپیما
  • تعیین و تشخیص قانون حاکم، مرجع صالح رسیدگی، شروط داوری