پیروزی بزرگ و غیرمنتظره ایران در پرونده جودو

طبق اعلام وکیل پرونده جودوی ایران در دادگاه CAS، رای این پرونده بعد از مدت ها انتظار به سود ایران رقم خورد.

به گزارش “ورزش سه”، با اینکه هنوز فدراسیون جودو به صورت رسمی رفع تعلیق خود را اعلام نکرده، اما هم وکیل پرونده و هم مسئولان این فدراسیون از یک پیروزی بزرگ خبر می دهند.

جودوی ایران از شهریورماه سال 98 و بعد از اتفاقاتی که برای سعید ملایی در مسابقات جهانی 2019 ژاپن رخ داد، با حکم فدراسیون جهانی تعلیق شد. با توجه به اینکه ملایی دیگر به ایران بازنگشت و برخی اخبار هم علیه ایران منتشر می شد، فدراسیون جهانی با محوریت ویزر، رییس این فدراسیون تصمیم به تعلیق ایران گرفت.

در یک سال و نیم اخیر روند اعتراض به این رای در جریان بوده، اما برخی مسائل باعث به تعویق افتادن رسیدگی به این پرونده در دادگاه CAS‌ شد. اعتراض ایران از مدت ها قبل در دادگاه بین المللی ورزش ثبت شد و وکلا و کارشناسان زیادی روی این پرونده کار کردند.

در نهایت شهریورماه امسال بود که آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودوی ایران به همراه داورزنی و سجادی و البته وکیل پرونده راهی سوییس شدند تا در دادگاه CAS دفاعیه و اعتراض خود را اعلام کنند.
قرار بود تا یک ماه بعد از انجام این دادگاه اگر توافقی بین دو طرف صورت نگرفت، دادگاه رای را اعلام کند، اما چندین بار زمان اعلام رای به تعویق افتاد.

در نهایت امروز از گوشه و کنار خبر رسید که رای پرونده جودوی ایران اعلام شده و یک پیروزی که شاید تا حدودی هم غیرمنتظره بود، رقم خورده است. امیر ساعد وکیل که وکالت پرونده ایران در دادگاه CAS را برعهده داشت، در اینستاگرام خود مدعی شد دادگاه حکمیت ورزش رای به رفع تعلیق جودوی ایران داده است.

فعلا فدراسیون جودو واکنشی به اعلام رای نداشته، اما در تماسی که با مسئولان این فدراسیون داشتیم، اعلام کردند نتیجه پرونده به سود ایران بوده و به زودی به صورت رسمی این موضوع اعلام می شود. گویا رای اعلام شده بسیار طولانی است و ترجمه و تنظیم آن زمان زیادی می برد.

با اینکه خیلی از اهالی ورزش در ایران به دلیل سابقه شکست های متعدد در پرونده های بین المللی خیلی به این پرونده هم امیدوار نبودند، یک پیروزی غیرمنتظره رقم خورد که می تواند بار دیگر پای جودوکاران ایرانی را به میادین بین المللی باز کند.
البته گفته می شود دادگاه CAS شروطی را هم برای فدراسیون جودوی ایران در این رای اعلام کرده که باید منتظر اعلام مشروح آن از سوی فدراسیون جودو باشیم.

https://www.varzesh3.com/news/1740692/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%AF%D9%88