ایلان ماسک اخطار دیگری برای فسخ قرارداد خرید توییتر ارسال کرد.

ایلان ماسک روز جمعه با هدف فسخ قرارداد خرید توییتر، نامه‌ی دیگری به این پلتفرم اجتماعی ارسال کرد.

ایلان ماسک سومین نامه‌ی خود را به توییتر ارسال کرد تا به فرایند خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت خاتمه دهد. تیم حقوقی ماسک به پرداخت چند‌میلیون‌دلاری توییتر به پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیتی این شبکه‌ی اجتماعی اشاره کرده که اخیراً افشاگری‌هایی علیه این پلتفرم انجام داده است. این تیم از اقدام یادشده به‌عنوان نقض توافق‌نامه‌ی ادغام و دلیلی برای پایان‌دادن به این معامله یاد کرده است.

این نامه ۹ سپتامبر به ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی این شبکه‌ی اجتماعی، ارسال شد و در پرونده‌‌ای گنجانده شد که روز جمعه در سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مطرح شده بود. زاتکو ماه گذشته توییتر را به گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران درباره‌ی تعداد ربات‌های موجود در این سرویس و حذف‌نکردن کامل داده‌های کاربران و استفاده از شیوه‌های امنیتی ضعیف متهم کرد که این موضوع به سرتیتر بسیاری از منابع خبری حوزه‌ی فناوری تبدیل شد.

به‌گزارش ورج، ماسک این اتهامات را بازگو کرد و در نامه‌ی دوم فسخ قرارداد خود به آن‌ها اشاره و زاتکو را برای شهادت‌دادن در دادخواست احضار کرد. ایلان ماسک اولین نامه‌ی پایان‌ کار خود را در ماه جولای ارسال کرد و گفت که توییتر او را درزمینه‌ی تعداد ربات‌های موجود در این پلتفرم گمراه کرده است و این شرکت اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری درباره‌ی این‌ موضوع را به وی نمی‌دهد. این در حالی است که او به API Firehose که حاوی همه‌ی توییت‌های ارسالی کاربران است، دسترسی پیدا کرد.

وال‌استریت ژورنال نیز روز پنجشنبه گزارش داد که توییتر قبل از خروج زاتکو از این شرکت، در‌باره‌ی غرامت ازدست‌رفته‌ پس از مذاکره با او با پرداخت ۷ میلیون دلار موافقت کرده است. وکلای ماسک از این مسئله به‌عنوان دلیل دیگری برای انجام‌ندادن معامله‌ی خرید توییتر یاد می‌کنند. قرارداد خرید توییتر را از ارائه‌ی هرگونه پرداخت غیرعادی یا فسخ منع می‌کند. طبق این گزارش، با‌‌توجه‌‌‌به اینکه زاتکو جایگاه مدیر اجرایی شرکت را ترک می‌کند، این توافق چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد؛ اما ظاهراً ماسک با این روند موافق نیست.

پس از اینکه توییتر در ماه جولای به‌دلیل تلاش ماسک برای خروج از این معامله شکایت کرد، داشتن حق فسخ معامله موضوعی است که به دادگاهی در دلاور مربوط می‌شود. کاتالین مک‌کورمیک قبلاً حکم داده است که ماسک مجاز خواهد بود از ادعاهای زاتکو برای حمایت از پرونده‌ی خود استفاده کند و اسناد مربوط به گزارش افشاگری وی، به‌طور‌محدود کشف خواهد شد. مدیرعامل تسلا در ماه آگوست دومین اخطار فسخ را با استناد به گزارش‌های اولیه ارائه کرد.

دادگاه قرار است ۱۷ اکتبر برگزار شود و توییتر نیز تا این‌ لحظه بیانیه‌ای درباره‌ی نامه‌ی سوم ماسک ارائه نداده است.