مجوز تاسیس بورس بین‌الملل صادر شد.

امروز اول شهریور ماه جلسه شورای عالی بورس تشکیل شد که مصوباتی از جمله تشکیل بورسی جدید را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس، در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در رابطه با سامانه توثیق سهام عدالت و حواشی اخیر مبنی بر عدم همکاری بانک‌ها با سهامداران اظهار کرد: زیرساخت سامانه توثیق سهام در بازار سرمایه فراهم و سرویس‌های مرتبط با آن در اختیار تمامی بانک‌ها قرار گرفته است.

او افزود: اکنون تمامی بانک‌ها امکان استفاده از سرویس سامانه توثیق سهام را دارند، به نحوی که تاکنون در دو بانک به مرحله اجرا رسیده و مابقی نیز منتظر تکمیل زیرساخت‌های حقوقی و الکترونیکی هستند.

رئیس هیئت مدیره سازمان بورس بیان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی وظیفه بانک‌ها است و سازمان بورس ماموریتی را در این رابطه ندارد. ابلاغیه توسط خود شعبه اصلی بانک مربوطه به شعبات زیر مجموع ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: سامانه متوفیان قرار بود تا پایان شهریور مهیا شود اما راه‌اندازی کامل آن نیازمند همکاری همه جانبه قوه‌قضائیه است.

عشقی بیان کرد: از آنجایی که کار متوفیان و انحصار وراثت در اکثر شهرستان‌ها به صورت دستی انجام و تعداد متوفیان زیاد است، اکنون مسئولان مربوطه در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی در این شهرها هستند.

دبیر شورای عالی بورس بیان کرد: همچنین امروز در جلسه شورای عالی بورس بحث تاسیس بورس بین‌المللی مطرح شد که شورا با راه‌اندازی آن به صورت اصولی موافقت کرد.

او افزود: با اعطای این مجوز موسسین این بورس می‌توانند بحث‌های مربوط به مقدمات تاسیس بورس بین الملل را فراهم سازند. امید می‌رود در فرصتی که برای موسسین و درخواست کنندگان مشخص می‌شود شرکت تاسیس شده و کار خود را آغاز کند.