پرتاپ موشک اسپیس لانچ سیستم (SLS) به تعویق افتاد.

 پس از آنکه مهندسان نتوانستند نشت مداوم هیدروژن را رفع کنند، ناسا یک‌بار دیگر پرتاب موشک اسپیس لانچ سیستم (SLS) را به تعویق انداخت. نشت هیدروژن نخستین‌بار امروز ظهر اندکی پس از آغاز سوخت‌گیری موشک با هیدروژن مایع شناسایی شد. تیم مهندسی سه مرتبه برای عیب‌یابی تلاش کرد؛ اما پس از هر تلاش برای رفع مشکل، نشت دوباره شناسایی شد. سرانجام پس از سومین بار، مهندسان ممنوعیت پرتاب را توصیه کردند.

خبر اصلی: اسپیس لانچ سیستم، پرتابگر ‌غول‌پیکر جدید ناسا که قدرتمندترین موشک ساخته‌شده تاکنون محسوب می‌شود، در حال آمادگی برای پرتاب به ماه است. این مأموریت با نام آرتمیس ۱ دوشنبه ۷ شهریور پرتاب خواهد شد و در جریان آن، شاهد نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای اوراین به‌سمت ماه خواهیم بود. این فضاپیما در مأموریت فردا هیچ سرنشینی نخواهد داشت؛ اما ناسا درنهایت قصد دارد با استفاده از آن نخستین فضانوردان در بیش از نیم‌قرن گذشته را به ماه بازگرداند و مسیر رسیدن انسان به مریخ را هموار کند

موشک ۲۰ میلیارد دلاری آرتمیس قرار است دوشنبه در پنجره‌ی پرتابی دوساعته که از ساعت ۱۷:۰۳ به وقت ایران گشوده می‌شود، از سکوی 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شود

پس از برخاست موشک غول‌پیکر ناسا، بوسترهای جانبی موشک که می‌توانند ۸٫۸ میلیون پوند نیروی رانش تولید کنند، از مرحله‌ی مرکزی جدا خواهند شد و مرحله‌ی فوقانی کپسول اوراین را در مسیر رسیدن به ماه قرار خواهد داد. اوراین درنهایت ۱۸ مهر با بازگشت به زمین و فرود در اقیانوس، به مأموریتش خاتمه خواهد داد.

پرواز آزمایشی آرتمیس ۱ به دانشمندان ناسا امکان خواهد داد تا پیش از ارسال انسان به اطراف ماه با آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴، مشاهدات و اصلاحات مهم را انجام دهند. سپس در سال ۲۰۲۵ با مأموریت آرتمیس ۳ شاهد فرود نخستین زن و نخستین فرد رنگین‌پوست روی ماه خواهیم بود. این مأموریت‌ها زمینه‌ساز استقرار دائمی انسان روی ماه و درنهایت رسیدن به مریخ خواهند شد.