امضای تفاهم نامه همکاری دانش بنیان برای ساخت پیگ هوشمند

تفاهم نامه همکاری علمی و فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با یک شرکت دانش بنیان برای ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب خطوط لوله امضا شد.

ارسلان رحیمی، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به اینکه پیگرانی هوشمند از ملزومات نگهداری و بهره برداری از خطوط لوله نفت است، گفت: در حال حاضر تولید و ساخت پیگ هوشمند در داخل کشور النجام نمی شود و امید می رود با تفاهم نامه منعقد شده، تکنولوژی ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب در اختیار متخصصین داخلی قرار گیرد.

ارسلان رحیمی افزود: استفاده از شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ما نیز در مجموعه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تلاش کرده ایم با بهره گیری از یک شرکت دانش بنیان متعهد و متخصص، بومی سازی پیگرانی هوشمند خطوط لوله نفت را عملیاتی سازیم.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خاطرنشان کرد: توانمندی و تخصص مهندسین داخلی غیر قابل انکار است و با اعتماد به دانش ایرانی میتوان کشور را از تکنولوژی های وارداتی بی نیاز کرد.

همچنین در ادامه این مراسم، سید علیرضا حسینی نسب، رییس پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: مراحل ساخت پیگ هوشمند برای اولین بار در داخل کشور انجام می شود و با امضای این تفاهم نامه، این شرکت دانش بنیان متعهد شده تا ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد.

این تفاهم نامه، پژوهشی است و شرکت دانش بنیان یاد شده پس از بررسی و اطمینان از تخصص برای ساخت پیگ هوشمند برای امضای تفاهم نامه انتخاب شده است.