موسسه حقوقی داد وخرد

هفدهم مهر ماه املاک شهرداری در بازار بورس کالا عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، یک ملک دیگر متعلق به شهرداری تهران روز هفدهم مهر ماه (واقع در نیاوران تهران، خیابان باهنر) به متراژ ۱۶۴.۹۴ متر مربع در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه می‌شود. بیست و سوم شهریور ماه برای نخستین بار دو ملک شهرداری تهران (واقع در محدوده سعادت آباد) در بورس کالا عرضه شد و در روند شفاف و رقابتی مورد معامله قرار گفت.

قیمت پایه این واحد آپارتمانی مسکونی به متراژ ۱۶۴.۹۴ متر مربع (واقع در تهران، خیابان باهنر) ۱۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

در رابطه با عرضه املاک شهرداری در بورس کالا ،پیشتر ابوالفضل فلاح هم با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای فعالیت در بورس کالا به خبرگزاری مهر گفته بود: ما توانستیم برای نخستین بار دو ملک از املاک شهرداری تهران را در بورس کالا پذیرش کنیم که در اواخر شهریور امسال عرضه می‌شود.

کاهش بهای تمام شده در روند فروش املاک، شفاف‌سازی و سالم سازی، تقویت بازار تقاضا و مولدسازی دارایی‌های شهرداری تهران از جمله مهم‌ترین اهداف این اقدام است.

وی با تاکید این نکته که این رویکرد مورد توجه شهردار تهران قرار گرفته است، اظهار کرد: با پذیرش املاک در بورس‌ کالا، این اطمینان حاصل می‌شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.

همچنین در این زمینه شفافیتی که در مسیر پذیرش و عرضه در بورس‌کالا وجود دارد، سبب استقبال مردم از این عرضه‌ها خواهد شد.

معاون شهردار تهران افزود: در گذشته شهرداری تهران به املاک خود تکیه می‌کرد، به شکلی که یا از آنها به عنوان تهاتر استفاده و یا این املاک فروخته می‌شدند، اما در حال حاضر با عرضه املاک در بورس کالا، این املاک به صورت شفاف‌تر می‌توانند تبدیل به نقد یا تهاتر شوند.