دستورالعمل صدور مجوز فعالیت استخراج رمزارز اصلاح شد.

طبق اصلاحیه دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه‌ی بهره‌برداری برای استخراج رمزارز می‌توان در تمامی واحدهای غیرفعال صنعتی رمزارز استخراج کرد.

کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از اصلاح مصوبه‌ی دستورالعمل رمزارز بهبود فضای کسب‌و‌کار با ‌همت خود خبر داد. طبق متن این مصوبه که دراختیار زومیت قرار گرفته، اکنون صدور یا اصلاح جواز تأسیس یا پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز در محل واحدهای موجود اعم از داخل یا خارج از شهرک‌های صنعتی امکان‌پذیر است. پیش‌از‌این، واحد استخراج‌کننده رمزارز باید کاربری صنعتی می‌داشت و مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی می‌شد و صرفا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب یا مناطق آزاد تجاری‌صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی قرار می‌داشت.

از دیگر اصلاحات اعمال‌شده باید به ممنوعیت صدور جواز تأسیس برای متقاضیانی اشاره کرد که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آن‌ها کمتر از ۱۰۰ کیلووات باشد. این میزان پیش‌تر بیش از ۲۵۰ کیلووات برآورد می‌شد. ناگفته نماند صدور مجوز برای بیش از یک واحد در یک پلاک ثبتی امکان‌پذیر شده و متقاضی موظف به حفظ تولید و اشتغال واحد فعال خود است.

 

https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/369954-crypto-mining-permit-instruction-revised