فیسبوک احتمالا اپل را به اتهام تغییرات حریم خصوصی در iOS 14 به دادگاه می‌کشاند.

بر اساس برخی گزارش‌ها فیسبوک می‌خواهد مشاجره با اپل بر سر حریم خصوصی را به دادگاه بکشاند.

به گزارش 9to5Mac و به نقل از The Information، فیسبوک به دنبال شکایت از اپل در دادگاه به اتهام «سوءاستفاده از قدرت در بازار تلفن‌های هوشمند به منظور وادار کردن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به تبعیت از قوانین اپ استور» است؛ قوانینی که به عقیده فیسبوک شامل حال اپلیکیشن‌های اپل نمی‌شوند.

خبرگزاری یاد شده به نقل از منابع آگاه گزارش می‌کند که فیسبوک احتمالاً در شکایت خود به تغییرات حریم خصوصی iOS 14 از جمله قابلیت App Tracking Transparency اشاره خواهد کرد. این قابلیت در ماه‌های آتی عرضه شده و ردیابی کاربران را منوط به اجازه آنها می‌کند.

در ادامه گزارش آمده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک می‌خواهد با تشکیل یک پرونده حقوقی گسترده سیاست‌های اپل در قبال توسعه دهندگان محتوا از جمله وادار کردن آنها به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اختصاصی را به چالش بکشد. به عقیده فیسبوک این اقدامات رقابت با اپل در زمینه‌های مختلفی همچون گیمینگ، پیام‌رسان و خرید را مشکل‌تر کرده اند.

The Information در ادامه گزارش خود اشاره می‌کند که ممکن است فیسبوک پرونده را به دادگاه نبرد، چرا که برخی کارکنان این شرکت با توجه به سابقه نه چندان درخشان فیسبوک در حریم خصوصی پرونده‌سازی علیه اپل را ضروری نمی‌دانند. در قسمتی از گزارش می‌خوانیم: «چهار منبع آگاه گفته‌اند که کارکنان فیسبوک در مورد به راه انداختن یک دعوای حقوقی بزرگ علیه اپل تردید دارند. برخی کارکنان معتقدند فیسبوک با توجه به مشکلات حقوقی خود و مدیریت نادرست اطلاعات کاربران در گذشته یک قربانی محسوب نمی‌شود.» با این وجود کشیده شدن پای اپل به دادگاه توسط فیسبوک بعید نیست.

اپل و فیسبوک سال هاست بر سر حریم خصوصی با یکدیگر اختلاف دارند. اپل فیسبوک را به «جمع‌آوری حداکثری داده‌ها از کاربران» متهم کرده و معتقد است سیاست‌های جدید «برای دفاع از کاربران این شرکت» در برابر شرکت‌هایی مثل فیسبوک اتحاذ شده‌اند. از سوی دیگر فیسبوک از سیاست‌های جدید اپل در قبال حریم خصوصی انتقاد کرده و حتی این دعوا را به روزنامه‌ها هم کشانده است. برخی گزارش‌های حاکی از آنند که تغییر سیسات اپل در قبال حریم خصوصی ۲۵ میلیارد دلار به فیسبوک و گوگل ضرر می‌زند.

https://dgto.ir/20hp