کمیته اخلاق فیفا به سود بکن باوئر رای داد .

بر اساس حکم کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اسطوره فوتبال آلمان و ۲ مقام پیشین فدراسیون فوتبال این کشور، دیگر تحت پیگرد نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) حکم داد که فرانتس بکن باوئر رئیس کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲ مقام پیشین فدراسیون فوتبال آلمان دیگر به اتهام ارتشاء و فساد مالی تحت پیگرد نخواهند بود، زیرا مهلت رسیدگی به این اتهامات به پایان رسیده است.

کمیته اخلاق فیفا رای داده است که بکن بائر، یکی از سه نفری که به عنوان بازیکن و مربی فاتح جام جهانی شده، و تئو زوانگزیر رئیس و هورست اشمیت دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال آلمان در رابطه با اتهامات فساد مالی و ارتشاء مربوط به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دیگر تحت پیگرد نخواهند بود.

این سه مقام پیشین فوتبال آلمان متهم به پرداخت ۱۰ میلیون فرانک سوئیس (۹ میلیون یورو) از طرف کمیته برگزاری جام جهانی به محمد بن همام رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا، در سال ۲۰۰۲ هستند.گفته شده که این پول به عنوان رشوه جهت تصویب کمک مالی ۲۵۰ میلیون فرانکی فیفا به کمیته برگزاری جام جهانی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، پرداخت شده است.

بن همام سال ۲۰۱۱ به اتهام فساد مالی مادام العمر از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد.

کمیته اخلاق فیفا در توضیح این تصمیم خود اعلام کرد که شروع دوره‌ای که این سه نفر می‌توانستند مورد محاکمه قرار بگیرند نباید بر اساس زمان طرح اتهام باشد بلکه باید بر اساس زمان ارتکاب جرم باشد. بر این اساس مهلت رسیدگی به پرونده بکن باوئر، عضو سابق کمیته اجرایی فیفا، سال ۲۰۱۲ به پایان رسیده و مهلت رسیدگی به اتهامات زوانگزیر و اشمیت هم سال ۲۰۱۵ به اتمام رسیده است.

کشور آلمان با ۱۲ رای در برابر ۱۱ رای آفریقای جنوبی میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ را به دست آورده بود.

https://www.yjc.ir/00WDWl