امکان قضاوت خارجی‌ها در کشتی ایران مهیا می‌شود؟

بعد از چندین قضاوت بحث برانگیز در لیگ برتر کشتی فرنگی، سرانجام نظام نامه‌ای که در آن باید همه داوران به صورت نوبتی قضاوت کنند، کنار گذاشته شد.

به گزارش مشرق، این روزها در عین حال که همه از فدراسیون کشتی و سازمان لیگ بابت برگزاری لیگ برتر تقدیر می‌کنند، اما موضوع قضاوت‌های پراشتباه نیز صدای چندین تیم را درآورده و حتی گفته شد علیرضا دبیر نیز به شدت نسبت به وضعیت داوران انتقاد کرده است.

در همین باره بعد از آنکه جمشید خیرآبادی در برنامه تلویزیونی در انتقاد به داوری بحث برانگیز مبارزه مهدی بالی و محمدهادی ساروی گفت: «گفتم چرا از این داوران ضعیف در لیگ استفاده کرده‌اید، گفتند چون نوبت‌شان بوده، مگر صف نانوایی است که قضاوت‌ها نوبتی است؟»؛ در ادامه محمد مصلایی‌پور نیز تایید کرد که تا پیش از این طبق نوبت، از داوران در مسابقات استفاده می‌شده است که اشتباهات فراوان باعث شده که رئیس فدراسیون کشتی خواستار کنار گذاشتن این نظام نامه شود.

مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر در پیش است، در شرایطی که تا امروز از لیگ کشتی فرنگی دو تیم رعد پدافند ارتش و صبانور کردستان معتقدند حقشان تضییع شده و باید به مرحله پایانی لیگ صعود می‌کردند. به نظر نظام نامه داوران خیلی دیر کنار گذاشته شد و می‌شد زودتر از این در این باره تصمیم‌گیری کرد، چراکه ملاک قضاوت افراد آن هم در مسابقاتی در این سطح که پای منافع اسپانسرها در لیگ و یا منافع و حق کشتی‌گیران در تیم ملی درمیان است باید تخصص و آمادگی آنها باشد.

در این بین پیشنهادی نیز به فدراسیون کشتی شده که در مسابقات حساس از داوران خارجی استفاده کند، هرچند در مقطع کنونی که کرونا محدودیت‌های زیادی بابت سفرهای داخلی و خارجی ایجاد کرده و همچنین مابه‌التفاوت ریال و ارز بسیار زیاد شده، باید دید چقدر امکان اجرایی کردن این طرح وجود دارد.

ضمن اینکه در گذشته نیز شاهد استفاده از داوران خارجی در مسابقات داخلی کشورمان بوده‌ایم.

منبع: تسنیم

https://www.mashreghnews.ir/news/1152861