جریمه بسیار سنگین آمازون و گوگل به دلیل نقض قوانین حریم شخصی

دو شرکت آمازون و گوگل به دلیل نقض قوانین حریم شخصی کاربران به پرداخت ۱۳۵ میلیون یورو خسارت محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون ملی اطلاعات فرانسه اعلام کرد دو شرکت گوگل و آمازون به دلیل نقض قوانین محافظت از داده‌های این کشور در مجموع ۱۳۵ میلیون یورو جریمه شده‌اند که ۱۰۰ میلیون یورو به گوگل و ۳۵ میلیون یورو به شرکت آمازون تعلق دارد. بر اساس اعلام این کمیسیون زمانی که کاربران فرانسوی از وب سایت‌های این دو شرکت بازدید می‌کردند، وب سایت آن‌ها بدون نمایش رضایتنامه اقدام به نمایش تبلیغات برای آن‌ها کرده است.

علاوه بر این کمیسیون ملی اطلاعات فرانسه اعلام کرد این موضوع به دلیل نقض در سرویس کوکی دو شرکت آمازون و گوگل در به وجود آمده است و کمیسیون فرانسه نیز به این دو شرکت سه ماه مهلت داده تا این ایراد را برطرف کنند، در غیر این صورت هر کدام از این شرکت‌ها روزانه حدود ۱۰۰ هزار یورو جریمه خواهند شد.

گوگل و آمازون

اقدامات آمازون و گوگل در مقابل جریمه این دو شرکت

سخنگوی آمازون در پاسخ به تصمیم CNIL اعلام کرد تصمیم این کمیسیون بسیار اشتباه است چرا که ما پیوسته شیوه‌های حفظ حریم خصوصی کاربران را بروزرسانی می‌کنیم تا بتوانیم رضایت تمامی مشتریان خود را جلب کنیم. ما با قوانین همه کشور‌هایی که در آن‌ها فعالیت داریم مطابقت داریم.

در مقابل، شرکت گوگل در برابر کمیسیون فرانسه عقب نشینی و اعلام کرد در تلاش است تا مشکل به وجود آمده توسط این شرکت را برطرف کند و تا جای ممکن خدمات خود را به طور شفاف به کاربرانش ارائه کند؛ اما از آنجایی که قوانین فرانسه دائما در حال تغییر است این شرکت باید تغییراتی را در وب سایت خود ارائه کند و این موضوع کمی زمان‌بر است. با این حال باید منتظر بود و دید دو شرکت مذکور چه زمانی این مشکل را برطرف خواهند کرد.

https://www.yjc.ir/fa/news/7591905