موسسه حقوقی داد و خرد

ابلاغیه مهم برای شرکت‌های بورسی / هزینه انرژی شرکت‌های تولیدی شفاف‌سازی می‌شود.

بر اساس ابلاغیه جدید سازمان بورس، از این به بعد شرکت‌های بورسی موظفند جزئیات هزینه‌های انرژی خود را در کدال افشا کرده و منتشر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز مدیریت نظارت بر ناشران اطلاعیه‌ای را خطاب به شرکت‌های تولیدی ثبت شده در سازمان بورس منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه از این به بعد شرکت‌های بورسی موظفند جزئیات هزینه‌های انرژی خود را در کدال افشا کرده و منتشر کنند.

بدین ترتیب کلیه شرکت‌های بورسی موظفند تا حداکثر تا ۱۵ دی ۱۴۰۰، جزئیات هزینه‌های انرژی خود در سال ۱۴۰۰ و همچنین پیش‌بینی خود از این هزینه‌ها را در سال مالی ۱۴۰۱ در کدال منتشر کنند.

بر اساس این ابلاغیه همچنین در صورتی که مصرف پیش‌بینی‌شده برای سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد از مصرف انرژی سال ۱۴۰۰ تغییر داشته باشد، علت این تغییر باید در ستون توضیحات شفاف‌سازی شود.

این مصوبه از امروز لازم الاجرا است.

این ابلاغیه در حالی منتشر شده که نرخ سوخت اعلام شده در بودجه ۱۴۰۱ فشار شدیدی را بر شرکت‌های تولیدی در صنایع پتروپالایشی و فولادی ایجاد کرده بود. نرخی که البته دیروز در مورد آن شفاف‌سازی شد. با این حال امروز بازار شروعی مثبت داشته و انتظار می‌رود این ابلاغیه در نهایت منجر به شفاف‌سازی بیشتر در بازار سرمایه شود.