وزیر جهاد

ایران و ترکیه در بخش کشاورزی

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ محمود حجتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم مبادلات دو کشور در بخش کشاورزی در سطح مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: تا کنون تفاهم نامه‌های خوب و همکاری‌ها ثمربخشی با کشور ترکیه داشته ایم اما کمتر به بخش کشاورزی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: البته بخشی از  محدودیت های موجود در بخش تجاری به دلیل تحریم‌های امریکا است.

حجتی با بیان اینکه در موضوع تجارت ترجیحی نیز آماده مذاکره هستیم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اینباره مذاکراتی با کشور ترکیه داشته است و ما نیز در همان چارچوب آمادگی گفتگو و توافق هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه  از تجربیات ترکیه در زمینه توسعه کشت گلخانه ای استقبال می‌کنیم، گفت: در بحث گلخانه‌ها کشور ترکیه خیلی زودتر از ما وارد عمل شده و تجربیات مفیدی دارد که بستر همکاری خوبی را فراهم می کند.

حجتی اظهار کرد: تامین کالاهای اساسی اولویت کشور ما است و  دولت ترکیه در هر دو دوره تحریم نشان داده که از ایران در این زمینه حمایت می کند.

وزیر جهادکشاورزی همکاری در بخش تولید و بازاریابی گیاهان دارویی، مبارزه و کنترل بیماری دامی مانند: تب برفکی و آنفولانزای پرندگان و تامین داروهای دامی را از دیگر زمینه های مناسب برای همکاری‌های دو جانبه برشمرد

حجتی همچنین همکاری در بخش توسعه و نگهداری از جنگل ها را نیز  از دیگر زمینه های بین دو کشور دانست.