برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه: حضور وزیر اقتصاد در نشست عرضه اولیه یک استارتاپ

نشست ویژه عرضه اولیه سهام «تپسی» به عنوان نخستین استارت آپ در بازار سرمایه ظهر امروز، سه شنبه، 24 خرداد ماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، احسان خاندوزی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مجید عشقی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سورنا ستاری، رییس کمیته اقتصادی دیجیتال مجلس، مجتبی توانگر، مدیرعامل شرکت تپسی، میلاد منشی پور و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بعد از دو سال تلاش امروز میزبان اولین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم، گفت: طولانی شدن این فرایند به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود. طی این مدت، تقاضاهای خوبی از استارتاپ‌ها داشتیم که طی ماه‌های آینده در هیات پذیرش بررسی و پذیرش خواهند شد.

فدایی با بیان اینکه امروز شاهد عرضه اولین استارتاپ در فرابورس کشورمان هستیم، گفت: علت اصلی طولانی شدن عرضه تپسی مشکلات و موانعی بود که در این مسیر وجود داشت اما به حمدلله تیم پر تلاش تپسی و ارکان سازمان بورس با همکاری که انجام دادند از این مرحله عبور کردند.

وی ادامه داد: در زمینه کشف قیمت تپسی 47 صندوق سرمایه گذاری حضور داشتند و جلسه تحلیل و ارزش گذاری در ابعاد مورد بررسی قرار گرفت.

فدایی تأکید کرد: به جد میتوان گفت در هیچ ارزش گذاری چنین کنکاشی با این حجم از دقت رخ نداده است.