کره جنوبی و ایران

توسعه همکاری های بندری با کره

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سه تفاهم نامه سرمایه گذاری با هیات سرمایه گذار کره ای در بازدید از بندر بوشهر امضا شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمند زاده، درباره امضای سه تفاهم نامه، افزود: در بازدید هیات سرمایه گذار کره ای از ظرفیت ها و توانمندی های بندر بوشهر، سه تفاهم نامه سرمایه گذاری  در زمینه  فعالیت‌های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگین، احداث مارینا در شهر بوشهر  در راستای بهره گیری از ظرفیت های بالقوه  استان بوشهر در حوزه های گردشگری و دریائی و همچنین احداث پایانه صادراتی مواد معدنی در خورشهاب استان بوشهر به  امضا رسید.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: برنامه های این اداره کل و طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین،   یک فرصت  ویژه  با پتانسیل های بالا جهت سرمایه گذاری بخش های مختلف داخلی و خارجی است.
وی گفت: ما آمادگی همه جانبه در تسریع  و تسهیل در روند هرگونه سرمایه گذاری در بنادر استان بوشهر داریم.
 زرین فر؛ معاون هماهنگی  امور  اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس از قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.
وی افزود: یکی از این ظرفیت ها مجتمع بندری نگین است که سرمایه گذاران کره ای می توانند در زمینه های فعالیت های اقتصادی و صنایع ارزش افزوده در این مجتمع سرمایه گذاری نمایند.
وی خاطرنشان کرد:  مارینا و پروژه های تفریحی و گردشگری دریایی  از اولویت های استان می باشد که زمینه سرمایه گذاری وجود دارد.
زرین فر ادامه داد: ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی از دیگر فرصت های مورد توجه است که با توجه به وجود معادن مختلف با ظرفیت قابل ملاحظه در استان، امکان توسعه همکاری در این زمینه برای سرمایه گذاران خارجی در استان بوشهر مهیا می باشد.
در این نشست شرکت کره ای علاقه مندی خود را جهت سرمایه گذاری در طرح های ارائه شده و برای انجام فعالیت های مرتبط دریایی و بندری اعلام کرد.
هنگ اوک سون در راس هیات کره ای اعلام داشت: ایران و کره جنوبی  سابقه دوستی دیرینه ای دارند و این فرصت خوبی برای توسعه همکاری ها است. از اینرو بوشهر را به عنوان شهری بندری و با تمرکز انرژی انتخاب کرده ایم. امیدواریم نتایج این جلسات و بررسی های انجام شده باعث توسعه همکاری های دو کشور گردد.
شایان ذکر است، سه تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگینٰ و  تفاهم نامه احداث مارینا در شهر بوشهر و تفاهم نامه احداث پایانه صادراتی مواد  معدنی در خورشهاب استان بوشهر  امضا شد.