حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

  • با اعلام ای اف سی سه باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

به گزارش “ورزش سه”، کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری کوتاه سرانجام اعلام کرد که پرسپولیس و استقلال مجوز‌های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست نیاوردند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند.

بر اساس علام وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه گل گهر نیز نتوانست مجوز حرفه‌ای را دریافت کند تا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل جدید باشند.

ای اف سی: خبر رد درخواست برای مجوز حرفه‌ای به این سه باشگاه ابلاغ شده است.

این در حالی است که ای اف سی توضیح بیشتری نداده اما مطابق انتظار، این تصمیمی است که روز ششم ژانویه (دیروز) توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده و به این ترتیب دو سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از دست می‌رود.

نکته مهم اینکه در هفته‌ گذشته امیدواری‌ها برای حفظ سهمیه پرسپولیس و استقلال افزایش یافته بود اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف دو تیم سرخابی را عملی کرد.

ای اف سی در بیانیه خود نوشت: کمیته مستقل مجوز حرفه‌ای بر اساس بندهای 14.4 و 14.5 مقررات حرفه‌ای رقابتها مجوزشان را لغو کند. این کمیته اعلام کرده که این سه باشگاه معیارهای اجباری حضور در رقابتها را فراهم نکردند. همینطور این کمیته درخواست فوری باشگاه گل‌گهر سیرجان ارسال کرده بود را رد کرد.

پیش از این ای اف سی در نامه‌ای به این سه باشگاه فرصتی کوتاه و 5 روزه را برای توضیح و ارسال مدارک جدید داد و اسناد تازه هم به ای اف سی ارسال شد که مورد رضایت ای اف سی نبود تا این دو تیم برای اولین بار به دلیل لایسنس، از لیگ قهرمانان حذف شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در فایل پیوست جداگانه اعلام کرده که «پرونده این اقدام به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارسال می‌شود تا تحقیقات بیشتر و اقدامات لازم (در صورت نیاز) صورت بگیرد.»