موسسه حقوقی داد و خرد

حمایت نمایندگان مجلس از طرح های ۱۰ گانه ستاد اقتصادی دولت

رویکرد نمایندگان مجلس نسبت به بازار سرمایه حمایتی است به همین خاطر ما از هر طرح دولت در متن پیش‌نویس بودجه ۱۴۰۱ که سبب تقویت بازار سرمایه شود حمایت خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، سید محمدرضا میرتاج‌ الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه ، درمورد حمایت و تصویب تصمیمات اتخاذ شده در بودجه ۱۴۰۱ در راستای تقویت بازار سرمایه، اظهار کرد: رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت از بازار سرمایه است به همین خاطر ما از هر طرح دولت در متن پیش نویس بودجه ۱۴۰۱ که در راستای تقویت زیر ساخت‌های معاملات و بازگرداندن اعتماد سهامداران به بازار سهام باشد، حمایت خواهیم کرد به سبب آنکه این بازار می تواند علاوه بر بهبود سطح تولید، تورم را نیز در اقتصاد کشور کنترل کند.

او در ادامه تأکید کرد: بنده این اطمینان را به سهامداران حاضر در بازار سرمایه می دهم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم طرح‌هایی را در بودجه ۱۴۰۱ تصویب خواهند کرد که میزان نوسانات موجود در بازار سرمایه را کاهش دهد به گونه ای که بازهم شاهد رونق این بازار باشیم .

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: بحث تعین نرخ گازمصرفی صنایعی از جمله سیمان که آقای خاندوزی نیز در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به آن اشاره کردند و تأیید این مسئله را به مجلس واگذار کردند نیاز به بررسی های دقیق کارشناسانه در کمیسیون مربوطه دارد به همین خاطر در مورد این موضوع نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد.

او در خصوص اختصاص ۱۰ درصد از وجوه حاصله از عرضه های اولیه سهام دولتی به خود سهام به منظور حمایت از سهام عرضه شده، بیان کرد: این تصمیم بسیار درست و بجا بوده است زیرا چنین مسئله ای علاوه بر تقویت و ثبات در بازار سرمایه سبب بازگشت اعتماد سهامداران نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: در این خصوص می توان به حمایت نمایندگان از طرح واریز مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد زیرا این امر سبب تقویت سهم های موجود در بازار سهام خواهد شد.

او در پایان اظهار کرد: به جد طرح اخذ مالیات از سوداگران بازار ارز، خودرو و مسکن در مجلس پیگیری می شود زیرا این امر می تواند علاوه بر کاهش تورم در بخش اقتصاد، سرمایه ها خارج شده از بازار سرمایه را مجددا بازگرداند .

منبع: سنا