حمل و نقل دریایی

خدمات حمل و نقل دریایی

ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به کشور های همسایه/ تجار ایرانی، هندی و افغان با هزینه کمتری کالا های خود جابه جا خواهند کرد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:مهم ترین هدف موافقت نامه سه جانبه ترانزیتی چابهار، ارائه خدمات حمل و نقل به کشور های همسایه است تا شاهد توسعه ترانزیت در منطقه خود باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در حاشیه نشست شورای هماهنگی اجرایی سازی موافقتنامه سه جانبه ترانزیتی چابهار، افزود: با عملیاتی شدن این موافقت نامه، در دو  ماه آینده،  تجار ایرانی، هندی و افغان با هزینه کمتری کالا های خود را در این کریدور جابه جا می کنند.

 عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه کشور ها دسترسی به دریا ندارند در حالی که از طریق دریا هزینه های حمل و نقل بسیار کمتر است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ایران در جنوب کشور از خرمشهر تا چابهار دارای مرز دریایی است و می توانیم به کشور های همسایه خدمات مناسبی ارایه دهیم.

وی افزود: موافقت نامه چابهار توسط دولت و مجلس سه کشور ایران، هند و افغانستان به تصویب رسیده و اردیبهشت ماه سال جاری، مراتب جهت اجرا شدن ابلاغ شده است.

وی گفت:مهم ترین هدف موافقت نامه سه جانبه ترانزیتی چابهار، ارائه خدمات حمل و نقل به کشور های همسایه است تا شاهد توسعه ترانزیت در منطقه خود باشیم .