وزیر خارجه کره جنوبی

درخواست سئول معافیت از تحریم‌ ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه کره جنوبی دوشنبه شب در تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش، با وی درباره مناقشه اتمی شبه جزیره کره و همچنین تحریم‌هایی که قرار است به زودی علیه ایران اعمال شود، صحبت کرده است.

رادیو کره جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده که «کانگ کیونگ وا» در این تماس از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا خواسته واشنگتن در اعمال تحریم علیه ایران «حداکثر انعطاف» را به خرج داده و سئول را از اجرای تحریم‌ها ضدایران معاف کند.

بنا بر این گزارش، پامپئو در پاسخ گفته این درخواست کره جنوبی را مد نظر قرار می‌دهد و همکاری نزدیک میان واشنگتن و سئول ادامه می‌یابد.

کره جنوبی یکی از واردکنندگان عمده نفت خام از ایران است، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای این کشور از چند ماه پیش با بالا گرفتن تهدید تحریمی آمریکا، خرید نفت از ایران را متوقف کرده است. آمریکا که اردیبهشت ماه امسال از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، قرار است از نیمه آبان امسال تحریم‌های نفتی و بانکی رفع‌شده ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را احیا کند.

بنا بر اعلام سئول، کانگ در گفت‌وگو با پامئو در مورد روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و گفت‌وگوهای صلح میان دو کره هم صحبت کرده است. وزیر خارجه کره جنوبی تأکید کرده که سئول و پیونگ‌یانگ به سمت بهبود روابط حرکت کنند.