در نیمه نخست سال 2022، ایران رتبه دهمین فولادساز جهان را به خود اختصاص داد.

مطابق با جدیدترین آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی تولید فولاد کل تولید فولاد دنیا در نیمه نخست سال 2020 میلادی ۵.۵ درصد کاهش یافته و به ۹۴۹ میلیون تن رسیده است در حالیکه در نیمه نخست سال قبل در دنیا ۱۰۰۴ میلیون تن فولاد تولید شده بود.

وفق این گزارش، کل تولید فولاد ایران طی ماه‌های ژانویه تا ژوئن (دی ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱) بالغ بر ۱۳.۶ میلیون تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰.۸ درصد کاهش داشته است.

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در نیمه نخست ۲۰۲۲ با تولید ۱۳.۶ میلیون تن بوده است. چین نیز با تولید ۵۲۶ میلیون تن، عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا را به خود اختصاص داده است. با این وجود، تولید فولاد چین در این دوره ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

هند هم با تولید ۶۳.۲ میلیون تن و ژاپن با تولید ۴۶ میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم را در تولید فولاد به خود اختصاص داده اند.

تولید فولاد آمریکا به عنوان چهارمین تولید کننده فولاد دنیا نیز ۲.۲ درصد تقلیل یافته و به ۴۱.۱ میلیون تن رسیده است. روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل نیز به ترتیب رتبه‌های پنجم تا نهم را در تولید فولاد به خود اختصاص داده‌اند.