تحریم نفتی آمریکا علیه ایران

رسانه های چین و تحریم نفتی علیه ایران

اقتصاد > انرژی – ایرنا نوشت: رسانه های چینی امروز سه شنبه گزارش کردند که تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران هرگز با موفقیت کامل برای به صفر رساندن این خریدها به نتیجه نخواهد رسید.

 رسانه های چین از جمله خبرگزاری رسمی شینهوا و تلویزیون چین با اشاره به اظهارات اخیر ‘بیژن زنگنه’ وزیر نفت ایران اعلام کردند به صفر رساندن خریدهای نفتی ایران غیر ممکن است.بنا به گزارش این رسانه ها، به غیر از کره جنوبی که تحت فشار آمریکا دست به چنین کاری زده دیگر کشورها همچنان به خریدهای نفتی از ایران ادامه داده اند.
تارنمای انگلیش نیوز چین می نویسد که آمریکا مخالفت های بین المللی را مورد بی توجهی قرار می دهد و در موضوع توافق هسته ای نیز به همین منوال عمل کرده است.
این گزارش تصریح می کند که کشورهای دنیا با تحریم های یکجانبه آمریکا مخالفت می ورزند اما واشنگتن هم برجام را نقض کرده و هم بر بازگشت تحریم ها پافشاری نموده است.
رسانه های چین افزوده اند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از ماه می که برجام را زیر پا گذاشت تا اکنون به دنبال اقناع جامعه بین المللی برای تحت فشار گذاشتن تهران بوده و کشورهای زیادی با بازگشت تحریم های یکجانبه مخالفت ورزیده اند.
رسانه های گروهی چین همچنان از برجام به عنوان سندی مهم یاد کرده اند که تحت اجماع بین المللی برای حل یک مساله مهم از طریق دیپلماسی بدست آمده است.