اتریش و بندر بوشهر

سرمایه‌گذاران اتریشی و بندر بوشهر

هیات سرمایه‌گذار اتریشی از بندر بوشهر، توانمندی‌ها، ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بازدید کردند.

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر، در ابتدای این دیدار، ضمن تشریح زیرساخت‌های تجاری و هم‌چنین طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان به ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر به عنوان اصلی ترین بندر تجاری استان اشاره کرد.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بنادرودریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمند‌زاده افزود: طرح توسعه بندر بوشهر و تبدیل آن به یک بندر مدرن و هوشمند، در جزیره نگین خواهد بود که با سرمایه‌گذاری سازمان بنادرودریانوردی در زمینه زیرساخت‌ها و بخش خصوصی درزمینه روبناها و تجهیزات، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی مهیا کرده است.

وی عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها لازم اعم از آب، برق، گاز و تلفن در مجتمع بندری نگین که هم‌اکنون در حال انجام هست، ایجاد صنایع ارزش‌افزوده در پس‌کرانه ترمینال‌های کانتینری و چند منظوره امکان‌پذیر بوده و این موضوع در حالی است که برای اولین بار درکشور زیرساخت‌ها از جمله اسکله کانتینری با اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته‌شده است.

سیاوش ارجمند‌زاده خاطرنشان کرد: عمق تعیین‌شده برای پای اسکله مجتمع بندری نگین ۱۲‌متر هدف‌گذاری شده تا کشتی‌هایی با ظرفیت ۵۰‌هزار تن بتوانند در آن پهلو بگیرند.

وی اضافه کرد: عملیات لایروبی پای اسکله مجتمع بندری نگین بااعتباری بالغ‌بر ۳۰‌میلیارد تومان و با پیشرفت ۷۰‌درصدی هم‌اینک در حال انجام است و تا دو ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهرتاکید کرد: عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیز با هزینه ۱۵۰‌میلیارد تومان تا پایان سال انجام خواهد شد که با انجام این مهم عمق آن به ۱۰/۸ متر خواهد رسید.

ارجمند‌زاده اظهار کرد: اداره‌کل بنادرودریانوردی بوشهر آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در راستای سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین هست و این درحالی است که آینده بندر بوشهر به‌عنوان یک بندر نسل سومی در مجتمع بندری نگین دیده‌شده است.