کره جنوبی و ایران مؤسسه حقوقی داد و خرد

شرکتهای کره ای و حضور در ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، یو جانگ هیان عصر امروز در همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی و فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تعاملات اقتصادی گفت: برگزاری کنفرانس‌‌‌هایی نظیر این کنفرانس برای نمایش نیست بلکه برای رسیدن به رابط کاری پایدار به این موضوع نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مسئولیت اجتماعی در زمینه افزایش بهبود خود شرکت‌‌ها دارای اهمیت است، اظهار داشت: این رویکرد از کسب سود به سمت مسئولیت اجتماعی و فضای اخلاقی تغییر کرده و این موضوع امروزه به فهرست معیار ارزشیابی شرکت‌‌ها اضافه شده است. هر چقدر شرکت‌‌ها فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند، از طرف جامعه مورد اعتماد بیشتری قرار می‌‌گیرند.

سفیر کره جنوبی در تهران ادامه داد: در واقع سازمان‌‌‌‌ها مثل افراد دارای هویت و شخصیت منحصربه‌‌فردی هستند و در مورد محیطی که در آن مشغول کار هستند، باید احساس مسئولیت کنند.

یو جانگ هیان با اشاره به تاکید شرکت‌‌‌ها بر سودآوری در ایران تصریح کرد: این دوران تمام شده است. در حال حاضر موضوع مسئولیت اجتماعی آنقدر اهمیت دارد که وقتی به فعالیت شرکت‌های خارجی نگاه می‌کنید، متوجه می‌‌شوید که حتماً باید به آن توجه کنند زیرا می‌‌توان از آن به عنوان یک ابزار دیپلماتیک استفاده کنند.

وی به روابط تجاری ایران و کره جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: دو کشور چندین دهه شرکای تجاری بودند و تصمیم دارند این روابط را در دهه‌‌های آینده ادامه دهند. دولت کره شرکت‌‌های این کشور را برای فعالیت در زمینه مسئولیت اجتماعی در ایران تشویق می‌‌کند و معتقد است که هم برای خود شرکت‌‌ها و هم برای جامعه‌‌ای که در آن فعالیت می‌‌کنند، اهمیت دارد.

سفیر کره جنوبی در تهران با بیان اینکه در دهه‌‌های گذشته سی‌اس‌‌آر رشد کرده و مشتریان و کسب و کارها را پوشش می‌دهد، ابراز داشت: در بحث رقابت بین شرکت‌‌ها برای رشد پایدار این موضوع نقش عمده‌ای را ایفا کرده است. به نظر می‌رسد که از این نقش مهم می‌‌‌توان به عنوان یک ابزار در روابط دیپلماتیک بین کشورها استفاده کرد، هر چند که فعالیت‌های سی‌‌اس‌‌آر مربوط به کسب و کارها می‌‌شود اما در عالم سیاست هم می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند بنابراین به حمایت دولت‌‌ها نیاز دارد.

یو جانگ هیان افزود: بسیاری از شرکت‌های کره‌‌ای علاقه‌مند به حضور در ایران در دهه‌‌‌های آینده هستند و به شما اطمینان می‌دهم که در دوره جدید ما به دنبال فرصت‌های جدیدی خواهیم بود تا بتوانیم به اهداف مشترک خود برسیم. اهمیت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌‌ها و نقش شرکت‌‌ها و بخش خصوصی در این موضوع بسیار مهم است.