هرآنچه از رویداد WWDC 2022 اپل انتظار داریم

اپل در کمتر از یک هفته‌ی آینده سی‌وچهارمین کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود را برگزار خواهد کرد. در ادامه هر آنچه اپل امسال می‌تواند در این رویداد اعلام کند، مرور می‌کنیم.

ماه خرداد معمولاً تقویم آشنای اپل به‌منظور برگزاری رویدادی مختص توسعه‌دهندگان است که از قضا می‌تواند برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی نیز بسیار جذاب باشد. سی‌وسومین رویداد WWDC اپل قرار است که در بازه‌ی ۶ تا ۱۰ ژوئن برگزار شود و از قرار معلوم، همچنان به‌دلیل الزامات بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19 به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

طبق روال معمول، پیش‌بینی می‌شود که کانون توجه اپل در رویداد مذکور معطوف بر دستاوردهای نرم‌افزاری باشد؛ اما چیزی که رویداد امسال را جذاب‌تر می‌کند، این است که تاکنون هیچ‌گونه خبر یا شایعه‌ای که بتوان با قطعیت به آن استناد کرد وجود ندارد. از این جهت، رویداد پیش رو می‌تواند غافل‌گیری‌های بسیاری برای علاقه‌مندان به‌همراه داشته باشد.

رویداد WWDC 2022 را کی و چگونه تماشا کنیم

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رویداد اصلی توسعه‌دهندگان امسال یکشنبه، ۱۶ خرداد برگزار می‌شود که در حقیقت، بازگشت به برنامه‌های سُنتی اپل است. همچنین اپل قطعاً از قالب مجازی خود برای WWDC 2022 نیز پیروی می‌کند؛ از این‌رو، سخنرانی اصلی یک ویدیوی از پیش ضبط‌شده، فیلم‌برداری زیبا از اپل پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود.

علاوه‌بر سخنران اصلی و افتتاحیه، WWDC 2021 شامل بخش جوایز طراحی اپل است که امسال در قالبی مجازی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) برگزار می‌شود. همچنین، تمهیداتی همچون بخش جدید Pavilions برای این رویداد درنظر گرفته شده است که به‌گفته اپل، راهی آسان برای توسعه‌دهندگان به‌منظور کاوش در جلسات، آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های مربوط به یک موضوع خاص است.

اپل همچنین میزبان سالن‌های دیجیتال برای WWDC 2022 است. این سالن‌ها جلسات پرسش و پاسخ و همچنین فعالیت‌های ویژه مربوط به ابزارهای توسعه را ارائه می‌دهند. سرانجام، WWDC 2021 بیش از ۲۰۰ جلسه عمیق آزمایشگاهی را ارائه می‌دهد. به‌گفته اپل، این جلسات به توسعه‌دهندگان دسترسی بی‌سابقه‌ای به مهندسان و طراحان اپل را می‌دهد.

اپل معمولاً این رویداد را در کانال یوتیوب و وب‌سایت رسمی خود پوشس می‌دهد. زومیت نیز به مانند هر سال به‌صورت زنده رویداد توسعه‌دهندگان را پوشش خواهد داد و شما عزیزان می‌توانید رویداد و اخبار مرتبط با آن را در زومیت دنبال کنید.