کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مربوطه تصویب شد.

اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی پس از چند رفت و برگشت در جلسه ای که امروز مورخ سوم اسفندماه 1400 برگزار شد، کلیات این طرح را تصویب کردند.

فارغ از انتقاداتی که کارشناسان و عموم مردم به کل طرح مذکور داشته اند، نحوه تشکیل جلسه و رای گیری در این کمیسیون نیز با انتقاداتی همراه بود. به نحوی که غلامرضا نوری یکی از اعضای کمیسیون مشترک از شیوه برگزاری جلسه کمیسیون انتقاد کرده و عنوان کرده که پیامکی برای وی ارسال شده از ایشان خواسته شده امروز ظرف 45 دقیقه جهت تصمیم گیری در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی در جلسه کمیسیون حاضر شود.

در این جلسه که مجال چندانی به مخالفان طرح برای سخنرانی داده نشده، آقای رشیدی کوچی یکی از نمایندگان، از دغدغه مردم از تصویب این طرح سخن گفت و افزود: (( به‌تازگی نسخه جدید طرح به دستم رسید. این طرح با نسخه اولیه اختلاف زیادی دارد. برخی به من زنگ می‌زنند یا تهدید می‌کنند رأی موافق بدهیم. من فرد ضد نظام و انقلاب نیستم و از خانواده‌ای هستم که پنج شهید دارد. اگر در این جلسات صحبتی می‌شود، انگ ضدنظامی نزنند. من خودم پاسدار نظام هستم. بعد از چندین جلسه که برگزار شد کماکان از کف جامعه و وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم، فهمیدم مردم بسیار نگران هستند و دغدغه دارند. ما قرار شد برای مردم روشنگری کنیم. یکی از نگرانی‌ها این است که در زمان بررسی بودجه، خبر برگزاری جلسه کمیسیون منتشر شد؛ بسیاری نگران شدند و بسیاری با ما تماس داشتند.))

البته آقای رضا تقی پور رییس این کمیسیون در دفاع از برگزاری این جلسه اظهار داشت: (( بر خلاف همه روال‌ها برای تشکیل این جلسه از همه نظرخواهی کردیم که آیا برای شرکت در این جلسه فرصت می‌کنند؟ ۱۴ نفر گفتند بله. به این شکل جلسه برگزار شد))

وی افزود: ((من صبحت‌های زیادی دارم. هنوز تهدید و مطالب خلاف واقع در‌ مورد این طرح پخش می‌شود. نماینده مجلس گفت قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تشکیل شود. فرصت ۴۵ دقیقه‌ای را از کجا آوردند؟ در پیامک گفته شد ۱۲ و ۴۵ دقیقه))

وی ادامه داد: ((اینکه گفتند نسخه آخر به دستشان نرسیده، باید بگویم از تاریخ ۹ بهمن بارها این نسخه را در گروه به اشتراک گذاشتیم و به همه دوستان اطلاع‌رسانی شده و اعلام نظر هم شده و دو جلسه هم برگزار کردیم؛ اما دوستان در این مورد کم‌لطفی کردند.))

نتیجه هم اینکه به سرعت کلیات طرح به رای گذارده شد و با 19 رای هم به تصویب رسید. جلسه بعدی به بررسی جزییات اختصاص خواهد داشت.