اختراع جدید سامسونگ یک گوشی عجیب است.

اختراع جدید سامسونگ که اخیراً در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت رسیده، یک گوشی عجیب و غریب را به نمایش می‌گذارد که هم رولی و هم تاشو است.

کمپانی‌هایی مثل سامسونگ پتنت‌های مختلفی را ثبت می‌کنند ولی بسیاری از این پتنت‌ها لزوماً به محصولات تجاری و واقعی تبدیل نمی‌شوند. به همین خاطر است که همیشه این احتمال وجود دارد که یک حق اختراع فقط در حد چند تصویر و چند خط توضیح باقی بماند. اختراع جدید سامسونگ که با کد WO2021251775 در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده، یک محصول عجیب و غریب را نشان می‌دهد.

اختراع جدید سامسونگ چیست؟

این حق اختراع با عنوان‌ «دستگاه الکترونیکی با قابلیت تاشو و کشویی» دستگاهی را توصیف می‌کند که برای خم کردن صفحه نمایش تاشو خودش، از روش کشویی استفاده می‌کند. اولین ویژگی این دستگاه، ماهیت رول شونده آن است. سامسونگ می‌خواهد قسمت انتهایی نمایشگر و بدنه‌ای که در زیر آن قرار گرفته را بگیرید و بکشید تا پیکسل‌هایی که در داخل بدنه دیوایس رول شده بودند به بیرون کشیده شوند. در نتیجه صفحه نمایش بزرگ‌تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در صورت نیاز به فضای کار بیشتری دسترسی پیدا کنید. ایده کار این دستگاه ساده است، اما بنا به دلایل مکانیکی و ساختار پیچیده‌ای که دارد، انجام آن دشوار است.

گیج‌کننده و جالب‌ترین ویژگی طراحی این گجت، روشی است که نمایشگر آن تا می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که بخشی از پنلی که در کنار مکانیزم رولی قرار دارد، با یک لولای زیری قطع شده است.

لولای این دستگاه می‌تواند هنگام چریدن به داخل یا خارج از بدنه، در کنار دیگر اجزای نمایشگر بلغزد و در مجموع از چهار لغزنده استفاده می‌شود. طراحی این دستگاه تقریباً کمی شبیه به گوشی‌های تاشو کنونی سامسونگ است. این به بخشی از نمایشگر اجازه می‌دهد به طرف بالا خم شده و از بدنه فاصله بگیرد.

ما می‌توانیم تصور کنیم که این لولا درست مثل دستگاه‌های تاشو کنونی سامسونگ به صورت پیچشی کار می‌کند. هرچند که این طراحی نمی‌تواند به طور کامل نمایشگر را ببندد. کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که می‌توانید بسته به اینکه طرف دیگر نمایشگر را تا چه اندازه‌ای چرخانده‌اید، کمی زاویه نمایشگر را به طرف داخل یا خارج خم کنید.