آدیداس با فروش NFTبه درآمد بیست و دو میلیون دلاری دست پیدا کرد.

آدیداس ظرف مدت چند ساعت ۲۹,۶۲۰ توکن غیرقابل معاوضه (NFT) را به فروش رساند. قیمت هر توکن ۰.۲ اتریوم بود که با ارزش تقریبی ۷۶۵ دلار به ازای هر اتریوم، رقم درآمد این شرکت به حدود ۲۲ میلیون دلار می‌رسد.

آدیداس این توکن‌های غیرقابل معاوضه را با همکاری Bored Ape Yacht Club ،Punks Comics و GMoney ساخته بود و در واقع با کمک آن امکان پیش‌خرید بعضی لباس‌های فیزیکی ویژه این شرکت را برای کاربران فراهم می‌کرد. به‌علاوه، خریداران می‌توانند در شکل دادن آینده محصولات و تجربه‌های این شرکت ایفای نقش داشته باشند.

آدیداس ۲۰ هزار NFT را به‌صورت دسترسی اولیه در اختیار کاربرانی قرار داد که مالک توکن‌های Adidas Originals، توکن‌های GMoney، توکن‌های غیرقابل معاوضه Bored Ape Yacht Club، توکن‌های غیرقابل معاوضه Mutant Ape Yacht Club و توکن‌های غیرقابل معاوضه Pixel Vault بودند.

آدیداس در فروش NFT دچار مشکل شد

دسترسی اولیه به ضرب توکن‌ها دقایقی قبل از ساعت ۲۲ جمعه شب آغاز شد، اما خیلی زود معلوم شد که کاربران Mutant Ape Yacht Club نمی‌توانند NFTهای خود را ضرب کنند. از این رو، فرآیند دسترسی اولیه متوقف و قرار شد هزینه از دست رفته برای ضرب توکن‌ها به کاربران برگردانده شود. آدیداس از ساعت ۰۱:۳۰ بامداد دوباره دسترسی اولیه را باز و بعد در ساعت ۰۲:۳۰ اجازه ضرب عمومی را صادر کرد.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت این شرکت، همه توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای که به فروش رسیدند، چند دقیقه بعد از عرضه عمومی ضرب شده بودند. اما یک نفر در توییتر مدعی شد که در ادامه توانسته تعداد زیادی NFT ضرب کند.

در حال حاضر مشخص نیست که آدیداس در آینده دوباره به عرضه توکن‌های غیرقابل معاوضه خواهد پرداخت یا نه، اما در وب‌سایت این شرکت گفته شده که این رویداد فقط آغاز راه بوده است. با توجه به درآمد قابل توجهی که از فروش NFT به دست آمده، بعید است که این کمپانی در آینده رویداد مشابهی برگزار نکند.