ایراد ۱۰ صفحه ای AFC به کمیته صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران

18 اسفند ماه سال ۱۴۰۰ کنفدراسیون فوتبال آسیا انطباق کیفی مجوزهای کمیته‌های صدور مجوز کشورهای مختلف آسیا را در دستور کار قرار داد.در این بررسی متوجه اشکالات کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران شد و این کمیته را به حالت تعلیق درآورد.
اکنون با گذشت دو ماه از این موضوع هنوز این کمیته رفع تعلیق نشده است. 10 روز پیش فدراسیون فوتبال بار دیگر در نامه ای به AFC خواهان بررسی وضعیت کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران شد که در پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا در 10 صفحه ایرادات وارد بر این کمیته را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و دستور برطرف شدن این اشکالات را صادر کرده است.
علاوه بر اینکه کمیته صدور مجوز حرفه ای باید این ایرادات را برای رفع تعلیق برطرف کند باشگاه ها نیز برای اینکه بتوانند برای سال آینده مجوز حرفه ای از آسیا بگیرند باید ایرادات خود را برطرف کنند. با برطرف شدن این ایرادات فدراسیون باید مستندات را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند تا بعد از بررسی مجدد AFC تکلیف کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران روشن شود.
در این راستا استقلال و پرسپولیس که به دلیل ایرادات AFC و عدم صدور مجوز حرفه ای نتوانستند امسال مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند فرصت دارند این اشکالات را برطرف کنند از جمله مهمترین مشکلات دو باشگاه مذکور برطرف شدن بدهی های آنهاست.
لازم به ذکر است امسال لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید برگزار نمی شود و فصل جدید این رقابت ها از شهریور سال ۱۴۰۲ آغاز می شود.