تعیین و تکلیف سربازی دو بازیکن تیم استقلال

محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی،بازیکنان تیم فوتبال استقلال، که بحث سربازی آن‌ها این روز‌ها مطرح شده مشکلی برای همراهی آبی پوشان ندارند. قانون سرباز قهرمان برای ورزشکاران ملی‌پوش تا سن ۳۰ سالگی است. اما باشگاه استقلال می‌تواند از طرف نظام وظیفه تاریخ اعزام بازیکنانش به سربازی را به تعویق بیندازد.

ی این باشگاه می‌تواند این دو بازیکن را سرباز اعلام کند، اما دوره سربازی‌شان را تا پایان فصل به تعویق بیندازد.

سیاوش یزدانی و حسین مردامند دو بازیکنی هستند که تاریخ اعزام آنها به خدمت سربازی در تاریخ اول اسفند1400 است و در واقع این دو طبق قانون ازاین تاریخ نمی‌توانند برای این تیم به میدان بروند اما در مورد هر دو بازیکن مواردی وجود دارد که باید به آن اشاره کرد. سیاوش یزدانی بازیکنی است که بازیکن تیم ملی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل از سوی فدراسیون و وزارت ورزش تحت عنوان سرباز قهرمان به سازمان نظام وظیفه معرفی شده که خدمت سربازی وی به مدت 6 ماه به تعویق بیفتد.

حسین مرادمند هم که باشگاه استقلال به دلیل دعوت وی به تیم ملی در اواسط  سال 1400 خواستار تعویق خدمت سربازی‌اش شده است. این باشگاه در نامه به وزارت ورزش چنین تقاضایی داشته و وزارت ورزش و جوانان هم این درخواست را به ستاد  کل نیروهای مسلح ارائه کرده است.

 با توجه به تاریخ اعلامی به سازمان لیگ، تمامی مکاتبات با نهادهای مربوطه انجام شده و باشگاه استقلال در انتظار تایید این مکاتبات و تعویق خدمت سربازی این دو بازیکن از طریق معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی است

طبق سوابق موجود در سالیان گذشته ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی همواره با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، حامی جامعه ورزش و باشگاه‌های ورزشی مختلف بوده است، بدیهی است که این بار نیز با اجرای نص صریح قانون به ورزشکاران حرفه‌ای و ملی کمک خواهد کرد.