موسسه حقوقی داد و خرد

جزییات عرضه اولیه فزر در فرابورس/ چقدر نقدینگی لازم است؟

پس از ماه‌ها بازار سرمایه شاهد یک عرضه اولیه جدید است. چهارشنبه هفته آینده سهام شرکت پویا زرکان آق دره با نماد فزر در فرابورس عرضه می‌شود. نقدینگی لازم برای این عرضه اولیه چقدر است؟

به گزارش تجارت نیوز، آخرین عرضه اولیه امسال مربوط به نماد شکام بود که در ۳۰ شهریور ماه برگزار شد. این عرضه اولیه برای صندوق‌ها بود و بعد از آن هیچ عرضه اولیه‌ای را به دلیل شرایط بازار شاهد نبودیم.

حال دوباره قرار است عرضه اولیه در فرابورس و برای حقیقی‌های بازار انجام شود.

تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۷ هزار و ۷۲۶ تا ۲۱ هزار و ۶۶۶ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۲۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود.

با احتساب سهم هر کد حداکثر ٢۵٠ سهم، بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدودا ۵۴۲ هزار تومان است. با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه قبلی، احتمالا به هر فرد ۱۲۰ سهم از عرضه اولیه فزر برسد که به نقدینگی حدود ۲۶۰ هزار تومان نیاز دارد.

همچنین متعهدین خرید این عرضه اولیه شرکت کاوندگان قشم، شرکت کوشش آذین قشم، شرکت سرمایه‌گذاری گلومینکو قشم، شرکت تابان کیش، شرکت فرااندیشان نیک فرجام قشم و شرکت کاوان کیش هستند و مشاور عرضه هم شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، متعهد خرید شرکت تامین سرمایه نوین و بازار گردان صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پداداش پشتیبان پارس هستند.