مؤسسه حقوقی داد و خرد

مبلغ غرامت فسخ قرارداد پوشاک تیم ملی لو رفت!

آنچه سخنگوی فدراسیون فوتبال در برنامه کادرفنی شبکه ورزش گفت، با آنچه در قرارداد البسه تیم ملی آمده تفاوت دارد.

به گزارش طرفداری، سخنگوی فدراسیون فوتبال که در مناظره با سردبیر رسانه طرفداری ادعا کرد قرارداد فدراسیون با تولید کننده پوشاک تیم ملی غرامت سنگین دارد، یا به طور کامل نا آگاه است و هیچ چیز از این قرارداد نمی داند و از روی ناآگاهی حرف زده و یا می دانسته غرامت سنگینی در کار نیست و فقط برای توجیه اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال، چنین ادعایی را مطرح کرده که در هر دو حالت این رفتار تاسف بار است.

در برنامه کادر فنی، مهدی هژبری سردبیر رسانه طرفداری اعلام کرد شرکتی که تامین کننده لباس تیم ملی بود و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ با فدراسیون قرارداد داشت، در سال ۲۰۲۱ به فدراسیون جدید نامه زد و خواهان فسخ قرارداد شد چرا که مدعی بود در شرایط کرونا و تحریم امکان تامین لباس تیم ملی را ندارد اما متاسفانه فدراسیون که در این مقطع می توانست بدون پرداخت غرامت از قرارداد خارج شود، به جای این کار، یک شخص که شریک تجاری نایب رییس فدراسیون فوتبال است و کارش طراحی سوپر مارکت بوده و هیچ تخصصی در پوشاک ورزشی ندارد را وارد قرارداد کرد. حسین شریفی اما مدعی شد فدراسیون منافع فوتبال ایران را در نظر گرفت که از این قرارداد بیرون نیامد و شرکت طرف قرارداد می خواست مبلغ سنگینی که به عنوان غرامت پیش بینی شده را نپردازد.

این ادعای حسین شریفی باعث شد خبرنگاران طرفداری پیگیر قرارداد بسته شده میان طرفین باشند و در کمال ناباوری مشخص شد تنها غرامتی که برای فسخ هر یک از طرفین قرارداد در نظر گرفته شده ۵۰۰ میلیون تومان است.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر به هر یک از ملی پوشان در همین حدود بابت پاداش بدهکار است و نمی توان باور کرد حسین شریفی ۵۰۰ میلیون تومان غرامت را سنگین بداند. برخی دوستان اگر پاداش هایی که از فدراسیون فوتبال گرفتند و نزد سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است را جمع بزنند، کمتر از این رقم نمی شود.

به گفته یک منبع آگاه، در قرارداد فدراسیون فوتبال و تولید کننده البسه تیم ملی آمده است؛ اگر فدراسیون بی دلیل از این قرارداد خارج شود باید ۵۰۰ میلیون تومان خسارت بپردازد و اگر طرف مقابل هم بدون دلیل از قرارداد خروج کند، موظف به پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان غرامت است. حق فسخ ۵۰۰ میلیون تومانی برای این قرارداد بیشتر شبیه شوخی است تا غرامت سنگین… هر پیراهن تیم ملی ۱۲۲ یورو برابر با ۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده و ۵۰۰ میلیون تومان در واقع پول ۱۵۰ پیراهن از آن ۸۵۰ پیراهنی که شرکت مدعی است فقط برای استفاده تیم ملی بزرگسالان به فدراسیون داده و معلوم نیست کجا مصرف شده که ملی پوشان می گویند مجبور به بشور، بپوش شده اند، هم نمی شود!

پی نوشت: رسانه طرفداری تلاش می کند با پیگیری ادعاهای مسئولان فوتبال، هزینه راست نگفتن را برای آنها بالا ببرد تا ناچار باشند واقعیت را به مردم بگویند.