موسسه حقوقی داد و خرد

ایران چگونه در پرونده مارک ویلموتس برنده شد؟

به نظر می رسد یک تیم کامل حقوقی موفق شد ایران را در پرونده مارک ویلموتس برنده کند.

به گزارش طرفداری، هفته پیش نوشتیم رای مارک ویلموتس در دادگاه CAS از ۶.۲ میلیون یورو به ۲.۵ میلیون یورو کاهش پیدا کرده است که این یک دستاورد بزرگ برای فوتبال ایران محسوب می شود. هم از این نظر که خیلی کم پیش می آید فدراسیون یا یک باشگاه ایرانی در پرونده های خارجی موفق شود و هم به این خاطر که فوتبال ایران از یک خسارت وحشتناک نجات پیدا کرده است. هرچند هنوز دادگاه cas به صورت رسمی این خبر را منتشر نکرده اما منابع آگاه می گویند کاهش غرامت ایران در این دادگاه قطعی شده است.

اما پیروزی در پرونده ویلموتس چطور حاصل شد؟ پیگیری خبرنگار طرفداری نشان می دهد برای اولین بار است ایران با حداکثر توان حقوقی خود در یک پرونده حاضر می شود که نتیجه آن پیروزی شد.

در پرونده مارک ویلموتس لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور در زمان حسن روحانی، کلیه اعضای تیم حقوقی ریاست جمهوری، مهدی تاج، مسعود سلطانی فر و روزبه وثوق احمدی حضور داشتند. ضمن اینکه فردی به نام وندیوس که از مهمترین وکلا در حوزه شکایت های ورزشی محسوب می شود نیز در این پرونده نقش مهمی داشت و این تیم کامل موفق شدند رای ویلموتس را در دادگاه CAS کاهش بدهند. وندیوس، وکیل سوئیسی-هلندی و دو مشاور حقوقی به نام های ریگوسی و مارسلو اواخر خرداد ماه به تهران آمدند و به اتفاق اعضای ایرانی این تیم، در جلسه چهارم تیر ماه دادگاه cas شرکت کردند. همان روز برپایی جلسه، اعضای این تیم مدعی شدند روند جلسه به سود ایران بوده و قاضی پرونده دفاعیه های وکلای ویلموتس را نپذیرفته است.

حالا فوتبال ایران منتظر است دادگاه cas این حکم را به صورت رسمی منتشر کند. در صورتی که حکم غرامت از ۶.۲ میلیون یورو به ۲.۵ میلیون یورو کاهش پیدا کند، اگرچه همچنان فوتبال ایران پول مفت به مرد بلژیکی ناکارآمد می دهد اما بخشی از فشار وحشتناکی که در ماه های اخیر روی فدراسیون قبلی بود، کاهش پیدا می کند.