مهلت ۵ روزه AFC به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برای راستی‌آزمایی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده تا نظر نهایی را درباره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای خواسته است تا نظر نهایی خود را درباره آخرین وضعیت حضور پرسپولیس و استقلال اعلام کند. پیش از این کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سه ماه فرصت داده بود تا موانع قانونی حضور در لیگ قهرمانان آسیا از جمله، مالکیت مشترک، بدهی‌های مالیاتی، بدهی اشخاص و … را برطرف کند.

چند روز پیش جلسه‌ای در این باره با حضور مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و سپس اعلام شد که مشکلات این دو باشگاه برای حضور در آسیا برطرف شده است، اما داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای اخیراً در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که خطر حذف از آسیا کماکان پرسپولیس و استقلال را تهدید می‌کند.

اکنون خبر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای خواسته است نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند. در این نامه پنج روز برای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فرصت تعیین شده است و گفته می‌شود این مهلت روز دوشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد. اکنون امکان ثبت مدارک جدید وجود ندارد و در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای را خطاب قرار داده است تا با توجه به اظهارات اخیر مبنی بر رفع مشکل دو تیم برای حضور در آسیا نظر نهایی‌اش را اعلام و در واقع راستی‌آزمایی کند.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید این کمیته چه نظری خواهد داد و سرنوشت پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 چه خواهد شد. آنچه مشخص است اینکه گزارش کمیته استیناف باید طبق واقعیت موجود به AFC ارسال شود تا عواقب و پیامدهای بدی نداشته باشد، چرا که AFC خواستار راستی‌آزمایی شرایط پرسپولیس و استقلال از این کمیته شده است.

مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال یکی از موانع صدور مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه بود و گفته شد که قرار است پرسپولیس به وزارت اقتصاد واگذار شود و استقلال زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد. بدهی مالیاتی بیش از 200 میلیاردی این دو باشگاه نیز مشکل دیگری است و با این شرایط باید تا هفته آینده منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.