پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سی‌امین نمایشگاه پلاست اوراسیا در شهر استانبول با حضور ۱۳ شرکت دانش‌بنیان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نمایشگاه بین المللی، سیاوش ملکی‌فر درباره خدمات صادراتی صندوق و حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سی‌امین نمایشگاه پلاست اوراسیا در شهر استانبول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۱۳ شرکت دانش‌بنیان برپا می‌شود. این شرکت‌ها با ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است. این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت پلاستیک ترکیه فرصتی مناسب برای تعامل تجاری با سایر شرکت‌ها و برندهای بین‌المللی فراهم می‌کند. در این نمایشگاه معتبر جهانی ماشین‌آلات تولید پلاستیک، مواد شیمیایی و مواد خام، ماشین‌آلات و صنایع کمکی، تجهیزات گرما و کنترل، قالب، هیدرولیک و پنوماتیک، روش‌های بازیافت و… ارائه می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و به ویژه یافتن بازارهای وسیع در منطقه اوراسیا است و از این رو اهمیت زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه در کنار آشنا شدن با زیست‌بوم فناوری و نوآوری و زیرساخت‌های فناورانه دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، دستاوردهای تولیدی و تخصصی خود را نیز به نمایش می‌گذارند تا با معرفی توانمندی‌های خود مشتریانی از این کشورها برای محصولات و خدمات خود بیابند. از اهداف اصلی این نمایشگاه بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش‌بنیان در فراسوی مرزها است.

وی گفت: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در این نمایشگاه به منظور توسعه بازارهای بین‌المللی این شرکت‌ها برگزار می‌شود و از دیگر برنامه‌های پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به برگزاری جلسات B۲B و به‌هم‌رسانی تجاری با شرکت‌های خارجی در محل پاویون است.

ملکی افزود: این نمایشگاه میزبان بیش از ۳۰۰ شرکت از کشورهای ایران، چین، ایتالیا، اتریش، امارات متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، سویس، هنگ‌کنگ و پرتغال است و حدود ۵۲ هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از آمریکا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، شامل بیش از ۷ هزار بازدیدکننده بین‌المللی از ۱۰۶ کشور و ۴۴ هزار بازدیدکننده از کشور ترکیه، از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.