صادرات از بندر امام

صادرات کالاهای غیرنفتی از بندرامام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در ۵ ماه نخست سال قبل از ۸ درصد رشد به حدود ۵ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس ؛ درباره وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرامام خمینی(ره)، افزود: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی پنج  ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندرامام خمینی(ره) بالغ بر ۱۸ میلیون تن بوده است که از این میزان بیش از ۷ میلیون تن  مربوط به کالاهای نفتی و  بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تن نیز مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی است.
وی با بیان اینکه بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور از رشد حدود ۸ درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: بارگیری  ۴ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۲۲ تن کالای غیرنفتی در این مدت،  نشان از  تداوم رویکرد دولت در تقویت و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی دارد.
دریس اظهار داشت: بندرامام خمینی(ره) طی ۵ ماهه نخست سال جاری با پذیرش ۷۲ درصد کل کالاهای اساسی  وارده به بنادر کشور، نزدیک به ۵ میلیون تن کالای اساسی مشتمل بر غلات، روغن خام خوراکی و خوراک دام و نهاده های کشاورزی  را تخلیه و بارگیری کرده است.
وی با اشاره حفظ جایگاه بندر در رتبه نخست ترانزیت خارجی یادآور شد:  در زمینه ترانزیت خارجی مواد نفتی نیز بین بنادر کشور با حفظ سهم ۹۶ درصدی از کل ترانزیت خارجی همچنان رکوردار بوده و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.