دولت مکزیک اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور تا سال 2024 رمزارز ملی می‌سازد. رئیس جمهور مکزیک در بیانیه‌ای رسما وعده داد که ارز دیجیتال این کشور تا سال 2024 آماده شود. او تاکید کرد که این فناوری برای آینده ساختار اقتصادی آن‌ها بسیار مهم خواهد بود.

اکانت رسمی رئیس جمهور مکزیک با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که بانک مرکزی آن‌ها به دنبال ساخت رمزارز ملی است و احتمالا این پروژه را تا سال 2024 آماده می‌کند. در این بیانیه آمده است:

«با توجه به اینکه این فناوری‌ها و نسل بعدی زیرساخت‌های پرداخت به عنوان یک ابزار ارزشمند برای پیشبرد سطح پوشش خدمات مالی در کشور اهمیت بسیار زیادی دارد، بانکزیکو [یا بانک مرکزی مکزیک] می‌گوید تا سال 2024 ارز دیجیتالی خود را وارد بازار می‌کند.»

رمزارز ملی مکزیک خدمات بانکی را دسترس‌پذیر می‌کند

بر اساس تحقیقات شرکت Merchant Machine، مکزیک یکی از 5 کشور دنیا با کمترین پوشش خدمات بانکی در میان شهروندان است. یافته‌های انجمن بانکداری مکزیک هم تایید کرده که 53 درصد از بزرگسالان این کشور حساب بانکی ندارند. به‌علاوه، 70 درصد افراد هم فاقد دسترسی به کارت‌های اعتباری هستند. بخشی از این اتفاق به خاطر عدم اعتماد شهروندان به خدمات مالی و پیچیدگی‌هایی است که بر سر راه دسترسی به این خدمات وجود دارد.

در حال حاضر کشورهای مختلفی سعی دارند رمزارز دیجیتالی ملی خودشان را بسازند. چین و باهاماس به فاز پیاده‌سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود رسیده‌اند و حتی به تعدادی از شهروندان اجازه داده‌اند تا برخی از خریدها را با این رمزارزها انجام دهند. اتحادیه اروپا هم در حال تحقیق در بحث استفاده از ارز یورو دیجیتالی است.

در ایران نیز رئیس بانک مرکزی چندی قبل اعلام کرده بود که موضوع رمزپول ملی از جمله موارد مهم در برنامه‌های بانک مرکزی است و در آینده نزدیک به طور آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

به نقل از سایت دیجیاتو