موسسه حقوقی داد و خرد

همراه اول عضو مستقل اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور شد

اهمیت عضویت در اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور

اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است که امروزه، به واسطه عضویت ۱۹۳ کشور و ۹۰۰ شرکت، دانشگاه و سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در آن، به یک بستر منحصر به فرد برای مشارکت‌های دولتی و خصوصی جهانی تبدیل شده است.

در سال ۱۹۳۲ طی همایش مادرید، اتحادیه بین المللی تلگراف تصمیم گرفت پیمان بین المللی تلگراف (۱۸۶۵) و پیمان بین-المللی تلگراف رادیویی (۱۹۰۶) را تلفیق کند که دو سال بعد منجر به تأسیس «اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد» که امروز نیز به همین نام مشهور است، شد.

فعالیت این اتحادیه شامل مواردی چون: تدوین ضوابط مورد استفاده برای ایجاد تأسیسات زیربنایی به منظور ارائه خدمات ارتباطات راه دور بر مبنایی جهانی، حمایت از کشورها در اجرای سیاست های توسعه ای در زمینه ارتباطات راه دور و حمایت از مدیریت منطقی و عادلانه طیف فرکانس رادیویی و مدارهای ماهواره ای برای کمک به ارائه خدمات بی سیم به مردم هر گوشه جهان و فعالیت هایی از این دست است.

شایان ذکر است اپراتور ایرانسل نیز از سال ۲۰۱۱ عضو این اتحادیه شده بود و حالا هر دو اپراتور اول و دوم کشورمان در این اتحادیه حضور دارند.