مؤسسه حقوقی داد و خرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که هیچ اعتراضی از سوی تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به تصمیمات داوری را نمی پذیرد.

به گزارش “ورزش سه”، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی عجیب اعلام کرد که به هیچ اعتراضی از سوی تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توجهی نخواهد کرد مگر اینکه اشتباهات رخ داده با قوانین اصلاح شده از سوی شورای بین المللی قانونگذاری فوتبال IFAB که توسط فدراسیون جهانی فوتبال اعمال شده، مغایرت داشته باشد.

روزنامه الاقتصادیة عربستان با اعلام این خبر نوشت که این مسئله در مورد هر اشتباه احتمالی در استفاده از عملکرد فناوری کمک داور ویدیویی نیز صادق است. ضمن اینکه AFC اعلام کرده است در صورت شکایت هر تیمی به تصمیمات داوری، مبلغ 500 دلار از باشگاه مربوطه مصادره و آن شکایت نیز نادیده گرفته می شود که این تصمیم رسمی، لازم الاجرا و غیر قابل تجدید نظر است.

این روزنامه همچنین نوشته است که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده هرگونه اعتراض بی اساس یا غیرمسئولانه را به کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارجاع می دهد و جریمه ای نیز به باشگاه متقاضی تعلق می گیرد. ضمن اینکه هر باشگاهی که مایل به ارائه اعتراض البته “بدون اعتراض به تصمیمات داوری” است، موظف است ابتدا یک یادداشت اعتراضی رسمی را ظرف دو ساعت پس از سوت پایان بازی به ناظر مسابقه تحویل کند و سپس طی 20 ساعت باقیمانده اعتراض مفصل و کامل خود را با استفاده از فرم استاندارد صادر شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به دبیرخانه عمومی AFC همراه با 500 دلار ارائه کند.

به نقل از سایت ورزش سه